SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?
  • Jak uzyskać idealnie nawilżoną i promienną cerę? Odpowiedź jest jedna – eliksiry hialuronowe!
  • Wiosenny program pielęgnacji stóp
  • Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!
  • YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów
  • Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    29 marca 2023

    Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?

    28 marca 2023

    Jak uzyskać idealnie nawilżoną i promienną cerę? Odpowiedź jest jedna – eliksiry hialuronowe!

    28 marca 2023

    Wiosenny program pielęgnacji stóp

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Aktualności»Raport „Wygrać z wirusem”

Raport „Wygrać z wirusem”

0
By ja ga on 6 listopada 2020 Aktualności, Temat przy kawie, Ważne dla branży

Przygotowany przez Agencję Schulz. Ma być zbiorem dobrych pomysłów i doświadczeń na złe czasy. Aby łatwiej przezwyciężyć było zniechęcenie, ograniczenia czy konsumencki marazm, które wywołał wirus COVID-19. Grono współtwórców raportu nie jest przypadkowe – to znane marki i ich menedżerowie. Wśród autorów znaleźli się eksperci: PepsiCo, BNP Paribas, Aviva, L’Oréal Polska, OLX oraz 180heartbeats + JUNG v MATT.

Wierzymy w szybki powrót koniunktury, a jeśli branża wesprze ją aktywnością marketingową, to symboliczne odbicie „V” się uda. Raport nie aspiruje do bycia kompletnym przepisem i odpowiedzią na pytanie, co zrobić, aby osiągnąć sukces. Ma być zbiorem dobrych pomysłów i doświadczeń na złe czasy. Zachęcam do lektury i inspiracji” – pisze Wojciech Kotala, CEO Agencji Schulz.

Grunt to rzetelna informacja

Pierwsza część naszego raportu dotyczy mediów. Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego, „Media Marketing Polska”, pisze, że „rola mediów w okresie pandemii znacznie wzrosła, ale i nabrała innego znaczenia. Nową misją stało się podtrzymywanie wizji normalności świata”. Dostosowując się do „nowej rzeczywistości”, wszystkie strony rynku powinny pamiętać, że „gdy kryzys minie, w rozliczeniu pojawi się dodatkowa rubryka: wsparcie i empatia w czasie walki z COVID-19” – dodaje.

Co na to konsumenci?

Kolejnymi tematami poruszanymi w raporcie są nawyki konsumenckie, a także rynki e-commerce oraz e-grocery. Iwona Wojna, e-commerce i customer digital manager w PepsiCo, Central Europe and Greater Balkans, pisze: „Lockdown pozwolił konsumentom sprawdzić w praktyce, czy bariery, które powstrzymują ich przed zakupami online, przypadkiem nie stały się zaletami. Atuty jak bezdotykowe dostawy, brak kontaktu z innymi kupującymi, brak konieczności stania w kolejkach oraz precyzyjny czas dostawy pozycjonują e-grocery jako bezpieczny kanał, kojarzący się nie tylko z wygodą, ale przede wszystkim z zaufaniem”.

Cyfrowa rewolucja

Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionu marketingu, komunikacji i zaangażowania społecznego w banku  BNP Paribas, przygląda się przyspieszonej cyfryzacji i zmianie nawyków. „Innowacyjność musi iść w parze z bezpieczeństwem, tak ważnym w cyfrowym świecie. Dziś to też kwestia bezpieczeństwa zdrowotnego. Gdy w trudnym czasie instytucje sektora bankowego podchodzą do tej kwestii z najwyższym priorytetem, budują w ten sposób zaufanie i kładą solidne fundamenty pod dalsze, trwałe relacje”. Maciołek jest przekonany, że „digitalizacja usług będzie postępować”.

Egzamin z lojalności

W raporcie znajdziemy także artykuł dr Jolanty Karny, wiceprezes Avivy, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu. Dowiadujemy się z niego, jak ważne są relacje i jak procentuje elastyczność w umowach z kontrahentami. Autorka pisze, że „epidemia nauczyła nas, że utrzymanie ciągłości pracy i relacji, a także społeczna odpowiedzialność to recepty na przezwyciężenie kryzysu i dalszą, korzystną współpracę. Nauczyliśmy się też, aby w niestandardowych czasach działać nieszablonowo. Jednoczyć się w walce z nierównym przeciwnikiem, z otwarciem na potrzeby drugiej strony”.

Solidarność i wsparcie

Czy giganci powinni wspierać małe biznesy? Na to pytanie na swoim przykładzie odpowiada Donata Wolińska, chief marketing officer w L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. „Jesteśmy przekonani, że poczucie odpowiedzialności za partnerów biznesowych to słuszny kierunek. Aktywne reagowanie na wyzwania współczesnego świata stanowi test odpowiedzialności i wrażliwości. To również szansa na zwiększenie lojalności i zaufania” – zaznacza.

W branży marketingowej naturalnym sposobem na kryzys jest kreatywność. Marcin Sienkowski, szef marketingu w OLX, relacjonuje akcję „1000+ na start z OLX”. Zachęciła ona wielu małych przedsiębiorców do rozpoczęcia prowadzenia działalności w sieci. „Z naszych danych wynika, że w ramach akcji zarejestrowano 400 kont, z których od kwietnia dodano w sumie 13 313 ogłoszeń. Wielu uczestników programu „1000+ na start z OLX” przekonało się, że Internet to właściwy w dzisiejszych czasach kanał wspierający małe, lokalne biznesy. I zostało z nami na dłużej” – podsumowuje.

Nowa rzeczywistość

Z kolei Marcin Gaworski, współzałożyciel agencji 180heartbeats + JUNG v MATT, przybliża rolę agencji kreatywnych w budowaniu marketingu na czasy VUCA. Twierdzi, że „do ogłoszenia zwycięstwa nad wirusem zostało nam jeszcze trochę pracy, jednak wszyscy wygramy, jeśli będziemy silni psychicznie, a nasze marki będą komunikowały się w sposób transparentny, angażujący i ważny dla konsumentów”. Dodaje też, że „to nie czas na generowanie zysków. Ale na komunikację, która buduje zaufanie i pokazuje, że marka jest blisko ludzi”.

Pewność w czasach niepewności

Raport zamyka Andrzej Kapera, dyrektor zarządzający w naszej agencji. Optymistycznie zauważa, że: „pandemia pomogła przypomnieć bardzo proste, stare prawdy o tym, że warto ufać, stawiać na ludzi i być szczerym w komunikacji. Biznes to nie maszyny, komputery i biuro. Biznes to ludzie. Zawsze warto otaczać się różnymi osobami: które wspierają, pomagają, podpowiadają, a czasem krytykują”.

Zapoznaj się z całym RAPORTEM.

źródło: Schulz

180heartbeats + JUNG v MATT Agencja Schulz Aviva BNP Paribas COVID 19 jak poradzić sobie z wirusem L’Oréal Polska OLX pandemia PepsiCo porady raport wirus
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?

Jak uzyskać idealnie nawilżoną i promienną cerę? Odpowiedź jest jedna – eliksiry hialuronowe!

Wiosenny program pielęgnacji stóp

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
28 marca 2023

Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!

15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?
  • Jak uzyskać idealnie nawilżoną i promienną cerę? Odpowiedź jest jedna – eliksiry hialuronowe!
  • Wiosenny program pielęgnacji stóp
  • Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!
  • YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów
kwiecień 2023
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« mar    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

8 września 2020

Floslek: Nowe balsamy do rąk z mlekami roślinnymi

25 listopada 2020

Rynek kosmetyków na świecie. Jakie są obecnie najważniejsze trendy?

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.