SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • 3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd
  • Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!
  • Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry
  • Alkmie poszerza linię przeciwsłoneczną – ochrona i pielęgnacja w jednym
  • Wegańska stylizacja włosów z nowościami Neboa
  • Skuteczność dezodorantu + moc serum – SKIN HYPE, nowość od BodyBoom
  • Ten upominek na Dzień Mamy to hit z Tik Toka
  • Marka CHOPIN z nową kolekcją zapachów damskich
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    24 maja 2023

    3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd

    19 maja 2023

    Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!

    18 maja 2023

    Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Ważne dla branży»Unilever: Rewolucja w przyszłości czyszczenia

Unilever: Rewolucja w przyszłości czyszczenia

0
By ka rola on 8 września 2020 Aktualności, Ważne dla branży

Przeznaczymy 1 mld EUR na inwestycje na przestrzeni kolejnej dekady. Dzięki temu do 2030 roku zamienimy pozyskiwane z paliw kopalnych składniki naszych środków czystości i produktów do prania na składniki z odnawialnych lub poddanych recyklingowi źródeł – podaje Unilever.

Większość dostępnych dziś na rynku środków czystości produkowana jest na bazie substancji chemicznych pochodzących z paliw kopalnych. Tak było od dziesięcioleci.

Przyszło nam jednak do głowy inne rozwiązanie.

Zarówno na ziemi, jak i nad nią istnieje przecież wiele źródeł węgla, takich jak rośliny, odpady plastikowe, a nawet dwutlenek węgla w powietrzu. Gdybyśmy mogli pozyskiwać go z tych źródeł w zrównoważony sposób na wystarczająco dużą skalę, nie potrzebowalibyśmy już węgla pochodzącego z podziemnych, nieodnawialnych zasobów.

Pozwoliłoby nam to wyeliminować zużycie nieprzetworzonych paliw kopalnych w naszych środkach czystości i produktach do prania.

To lepsze dla planety. Lepsze dla konsumentów. I lepsze dla naszej firmy.

Wpadliśmy na pomysł, jak to robić.

Transformacja globalnych marek w duchu zrównoważonego rozwoju

„Czysta Przyszłość” („Clean Future”) to przełomowa i innowacyjna strategia, która wprowadza fundamentalne zmiany w procesie tworzenia, produkcji i pakowania naszych środków czystości i produktów do prania.

Jej unikatowość znajduje odzwierciedlenie w ambitnym założeniu, by wdrożyć gospodarkę obiegu zamkniętego zarówno w odniesieniu do opakowań, jak i składu produktów. Oznacza to podejście oparte na zasadzie „redukować–wykorzystać ponownie–poddać recyklingowi” zamiast krótkowzrocznego „zużyć–wytworzyć–wyrzucić”.

W sercu tej strategii znajduje się nasz nowy ambitny cel: do 2030 roku zastąpić w 100% węgiel pozyskiwany z paliw kopalnych w składzie środków czystości i produktów do prania Unilever węglem pochodzącym z odnawialnych lub poddanych recyklingowi źródeł.

Czysta Przyszłość przyczyni się do transformacji w duchu zrównoważonego rozwoju takich globalnych marek, jak OMO , Sunlight, Cif i Domestos. To również wielki krok ku realizacji naszego zobowiązania zerowej emisji netto ze wszystkich produktów do 2039 roku.

Radykalna modyfikacja naszej działalności

Substancje chemiczne wykorzystywane w naszych środkach czystości i produktach do prania obecnie w największym stopniu przyczyniają się do generowania śladu węglowego w całym cyklu życia produktów. Przechodząc na odnawialne lub pochodzące z recyklingu składniki, wdrożymy jednocześnie nowatorskie metody redukcji wspomnianego śladu węglowego.

„Czysta Przyszłość to nasza wizja radykalnej modyfikacji dotychczasowej działalności” – mówi Peter ter Kulve, prezes DziałuHome Care. „Jako branża musimy zerwać z zależnością od paliw kopalnych, również w charakterze surowców w naszych produktach. Musimy przestać wydobywać węgiel spod ziemi, skoro na ziemi i nad nią jest go dostatecznie dużo. Wystarczy tylko, że nauczymy się, jak wykorzystywać go na dużą skalę.

W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami bezprecedensowego zapotrzebowania na nasze środki czystości i jesteśmy niezwykle dumni, że mogliśmy odegrać tak ważną rolę, pomagając ludziom chronić się przed Covid-19 i walczyć z wirusem. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy teraz spocząć na laurach. Nie możemy pozwolić sobie na lekceważenie kryzysu środowiskowego, przed którymi stoi nasz świat – zanieczyszczeniem, niszczeniem naturalnych siedlisk, zagrożeniem klimatycznym. To problemy naszego wspólnego świata, a my mamy obowiązek go chronić”.

CF product tech

Skuteczne, bardziej ekologiczne produkty w przystępnych cenach

Wyasygnowaliśmy 1 mld EUR na realizację naszej strategii Czystej Przyszłości. Kwota ta stanowi uzupełnienie naszego nowego funduszu Climate & Nature Fund liczącego również 1 mld EUR. Pozwoli to na sfinansowanie badań z zakresu biotechnologii, wykorzystania CO2, chemii niskowęglowej oraz biodegradowalnych i wodooszczędnych składników, a także badań nad możliwościami ograniczenia wykorzystania nieprzetworzonych tworzyw sztucznych.

Ich wyniki pozwolą nam na opracowanie produktów w przystępnych cenach, które będą gwarantować bezkonkurencyjną czystość, jakiej oczekują nasi klienci, a przy tym wywierać znacznie mniejszy wpływ na środowisko naturalne.

W praktyce wiodące w branży projekty na całym świecie już dziś czerpią z naszej strategii Czystej Przyszłości.

Soda amoniakalna stanowi na przykład kluczowy składnik proszków do prania, choć obecnie w procesie jej produkcji zużywa się wiele energii na bazie paliw kopalnych. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z Tuticorin Alkali Chemicals (TAC) w południowych Indiach oraz z Carbon Clean Solutions (CCSL). Te firmy opracowały pionierską, ultranowoczesną metodę wychwytywania CO2 ze swoich procesów produkcyjnych, zanim zostanie uwolniony do atmosfery, i wykorzystywania pozyskanego w ten sposób CO2 jako surowca do wytwarzania sody amoniakalnej.

Na Słowacji naszym partnerem jest natomiast lider w dziedzinie biotechnologii, Evonik Industries. Wspólnie pracujemy nad rozwojem ramnolipidu, odnawialnego i biodegradowalnego surfaktantu, który jest już wykorzystywany w naszym płynie do naczyń Sunlight (Quix) w Chile i w Wietnamie. Mamy nadzieję na zwiększenie skali i tworzenie dalszych rozwiązań w oparciu o obydwie te technologie.

Pora na zmianę zasad

Torując drogę dla dekarbonizacji składu naszych produktów, musimy zadbać o dywersyfikację wykorzystywanych źródeł węgla.

Nazywamy to Carbon Rainbow™.

Zastąpimy nieodnawialne zasoby (czarny węgiel) CO2 przechwytywanym w procesie produkcji (fioletowym węglem), węglem pochodzenia roślinnego i biologicznego (zielonym), pozyskiwanym z alg morskich (niebieskim) i odzyskiwanym z odpadów, takich jak tworzywa sztuczne (szarym).

Różnorodność źródeł węgla to kluczowy fundament naszej strategii Czystej Przyszłości. Ta nowa metoda pozyskiwania węgla będzie weryfikowana w oparciu o oceny wpływu na środowisko naturalne. Zostanie ponadto dostosowana do naszych wiodących na skalę branżową programów zrównoważonego pozyskiwania zasobów, by zapobiec niezamierzonej presji na ekosystemy.

Ludzie chcą wytwarzanych w zrównoważony sposób produktów w przystępnych cenach, które są równie dobre jak konwencjonalne środki czystości. Szybki rozwój nauki i technologii pozwala nam odpowiedzieć na to zapotrzebowanie, kreśląc jednocześnie obiecującą wizję nowych korzyści – od wyjątkowo łagodnych składników po samoczyszczące się ubrania i powierzchnie.

„Nowa, ekologiczna gospodarka obiegu zamkniętego powstaje z popiołów paliw kopalnych i wprowadza całkowicie nowe zasady w naszej branży” – mówi Peter. „Dywersyfikacja źródeł węgla stanowi klucz do rozwoju w ramach ograniczeń naszej planety. Udostępniając nasz model Carbon Rainbow™, wzywamy do zmiany sposobu wykorzystywania węgla na skalę całej gospodarki.

źródło i fot: unilever.pl

czyszczenie Unilever zrównoważony rozwój
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd

Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!

Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
28 marca 2023

Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!

15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • 3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd
  • Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!
  • Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry
  • Alkmie poszerza linię przeciwsłoneczną – ochrona i pielęgnacja w jednym
  • Wegańska stylizacja włosów z nowościami Neboa
maj 2023
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« kwi    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

25 listopada 2020

Rynek kosmetyków na świecie. Jakie są obecnie najważniejsze trendy?

27 listopada 2020

Prezenty dla niej, dla niego, dla dziecka

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.