SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
  • L’Oréal Professionnel Paris prezentuje wirtualne fryzury i wkracza do Metaverse we współpracy z platformą Ready Player Me
  • Uśmiechnij się do zdrowia – Nieestetyczne przebarwienia na zębach. Skąd się biorą?
  • Zadbaj o skórę po zimowym wyjeździe – zastosuj te 4 wskazówki!
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    20 marca 2023

    Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

    20 marca 2023

    Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach

    15 marca 2023

    Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Aktualności»Ekologiczne reklamy w oczach konsumentów

Ekologiczne reklamy w oczach konsumentów

0
By ja ga on 8 września 2020 Aktualności, Czy wiedziałeś, że..., Ważne dla branży

Jak konsumenci odbierają reklamy wykorzystujące motywy ekologiczne? 55% ma pozytywny stosunek do reklam odwołujących się do ekologii. Czy to dużo? Ogólnie podejście do reklam z elementami ekologicznymi jest pozytywne. Jednak zauważalny jest spadek pozytywnego nastawienia Polaków wobec zielonego marketingu. Dlaczego?

O tym, jakie jest podejście Polaków do reklam zawierających elementy ekologiczne, dowiedzieć możemy się z raportu przygotowanego przez SW Research.

Ekoprzekazy – jakiego rodzaju?

Wynika z niego, że w czerwcu 2020 r. 48% Polaków zetknęło się z reklamą wykorzystującą motywy ekologiczne. Najwięcej Polaków spotkało się z symbolami/ikonami ekologicznymi (41%, Pomiar I –27%), nowymi, bardziej ekologicznymi opakowaniami(40%, Pomiar I–28%) i nazwami produktów BIO/EKO (39%, Pomiar I –24%).

55% pozytywnych

Jak oceniają te zabiegi? 55% ma do nich pozytywny stosunek, a 32% nie wierzy w ich szczerość – upatrują w nich jedynie działania marketingowego.

Czy te 55% to dużo? Okazuje się, że liczba osób pozytywnie odnoszących się do ekoprzekazów od marca do czerwca 2020 r. zmalała o 13%. Skąd ta zmiana?

Niższy odsetek osób mających pozytywne podejście do reklam z elementami ekologicznymi może być związany z utratą wiary w szczerość tego typu przekazów. Dodatkowo zmalał istotnie odsetek osób uważających, że takie przekazy przyczyniają się do wzrostu świadomości ludzi na temat problemów ekologicznych. Ważne jest więc zbudowanie zaufania wobec marki i produktów jako ekologicznych. Można to zrobić poprzez odpowiednie działania marketingowe, które wnoszą wartość dodaną do życia konsumentów i mają pozytywny wpływ na środowisko – stwierdza Monika Dobraszkiewicz z ResearchExecutive SW RESEARCH.

Greenwashing – pojęcie mało znane

Co ciekawe mała liczba osób wie, czym jest greenwashing (zabieg marketingowy, który ma na celu jedynie utworzenie wrażenia, że produkt jest wytworzony w poszanowaniu środowiska naturalnego):

Greenwashing jako pojęcie jest dosyć mało znane Polakom. Tylko 16% badanych wskazało jego prawidłową definicję, co stanowi jednak wzrost o 5 p.p. w porównaniu z pomiarem pierwszym. Przykłady z rynku pokazują, że konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na nieuczciwość marek w odniesieniu do jakości produktów, wartości czy właśnie działań proekologicznych. Kłamstwo ma krótkie nogi, dlatego lepiej zrezygnować z „koloryzowania” marki na zielono, jeśli nie stoją za tym konkretne przykłady zaangażowania na rzecz ochrony środowiska i klimatu” – wyjaśnia Adrian Wróblewski, Dyrektor działu analiz SW RESEARCH.

 

EKObarometr to cykliczne ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szerokopojętej ekologii w różnych sferach życia.
Realizacja badania nastąpiła w dwóch pomiarach: I w okresie 2-24.03.2020 r.; i II – 4-24.06.2020 r.

Cały raport znajdziesz na https://swresearch.pl

fot. pixabay

bio eko ekobarometr ekologia ekologiczna reklama greenwashing reklama RW Research
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!

12 stycznia 2022

Startuje Plebiscyt EKOTYKI 2021!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« lut    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

25 listopada 2020

Rynek kosmetyków na świecie. Jakie są obecnie najważniejsze trendy?

27 listopada 2020

Prezenty dla niej, dla niego, dla dziecka

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.