COVID-19 nie opuszcza nas od marca. Eksperci prognozują, że może popsuć szyki pracodawcom i pracownikom także w ostatnim kwartale bieżącego roku. Wiemy, jak polskie firmy kosmetyczne poradziły sobie z pierwszą falą zmian wywołanych koronawirusem. A jak jest dziś? Weź udział w badaniu trwającym do 16 września.
Pierwsze badanie – co dało?
Dane zebrane w I turze badania Kosmetycznych.PL „Branża kosmetyczna vs. COVID-19” na przełomie kwietnia i maja br. posłużyły do rozmów z decydentami i urzędnikami – to dzięki nim opinia publiczna mogła z bliska zobaczyć problemy naszego sektora.
Odpowiedzi i podpowiedzi firm kosmetycznych zawsze są dla nas ważnymi wskazówkami w rozmowach z decydentami, urzędnikami i mediami – w ten sposób nagłaśniamy cele całej branży” – wyjaśnia Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. „W I turze badania zebraliśmy ponad 100 ankiet od respondentów. Aby porównać wyniki w sposób metodologicznie poprawny, chcielibyśmy i teraz zebrać podobną liczbę głosów. Stąd nasz apel do przedsiębiorców – poświęćcie kilkanaście minut na wypełnienie krótkiego kwestionariusza! Jest to tym ważniejsze, że w ostatnich miesiącach i tygodniach na kosmetycznej agendzie pojawiło się wiele nowych, ważkich kwestii: obrona żeli wodno-alkoholowych w Brukseli, tematy związane z Zielonym Ładem itp. O te kwestie także pytamy w ankiecie. Naprawdę bardzo liczymy na dobre przyjęcie naszej prośby i wiele, wiele wypełnionych kwestionariuszy.”
Czas na II turę – jakie pytania?
A jak jest dziś? Czy dotychczas zebrane doświadczenia wskazują, że przez następne trudne miesiące firmy kosmetyczne przejdą bez szwanku, czy wręcz przeciwnie? Jaką rolę w portfolio przedsiębiorstw zajęły kosmetyki antybakteryjne? Co z eksportem innych produktów? Co z innymi, niecovidowymi projektami? Takie pytania m.in. padają w II turze badania, w którym można wziąć udział do 16 września br.
Tak jak poprzednio, czekamy na 1 ankietę z każdej firmy, wypełnioną przez osobę lub osoby, mające pełną wiedzę o aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa w kwestiach zatrudnienia, sprzedaży, wykorzystywanych narzędzi w ramach programów rządowych itp. Udzielenie wszystkich odpowiedzi zajmie ok. 15 minut. Badanie jest oczywiście w pełni anonimowe, a jego obsługę zapewnia firma badawcza SW Research.
Link do internetowej wersji ankiety: https://app.ankieteo.pl/s/c248a2e8-ef94-408a-bcd2-a70f0322bfd8
Ankieta w pliku Word jest dostępna u Joanny Wawer: jwawer@kosmetyczni.pl.
źródło: PZPK