SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • 3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd
  • Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!
  • Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry
  • Alkmie poszerza linię przeciwsłoneczną – ochrona i pielęgnacja w jednym
  • Wegańska stylizacja włosów z nowościami Neboa
  • Skuteczność dezodorantu + moc serum – SKIN HYPE, nowość od BodyBoom
  • Ten upominek na Dzień Mamy to hit z Tik Toka
  • Marka CHOPIN z nową kolekcją zapachów damskich
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    24 maja 2023

    3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd

    19 maja 2023

    Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!

    18 maja 2023

    Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Rozmowa z...»Kroczek w kierunku lepszego potraktowania świata… Rozmowa z Natalią Kamińską-Pietrzak, założycielką Nowej Kosmetyki

Kroczek w kierunku lepszego potraktowania świata… Rozmowa z Natalią Kamińską-Pietrzak, założycielką Nowej Kosmetyki

0
By ka rola on 20 października 2020 Aktualności, Kosmetyki naturalne, Rozmowa z...

Zaczęło się od problemów z cerą i rozczarowania badaniami naukowymi, których efekty trafiały na półkę. O to jak powstała Nowa Kosmetyka, co znajdziemy w jej ofercie i dlaczego warto odesłać flaszeczki po zużytych kosmetykach zapytaliśmy założycielkę marki Natalię Kamińską-Pietrzak.

Historia tej marki zaczyna się od problemu z…

W sumie to były dwa powody osobiste.

Pierwszy to wspomniany problem, a dokładnie problem z cerą, który skłonił mnie do poszukiwania kosmetyków naturalnych, robionych na własną rękę. Zaczęło się od oleju z róży, dołączył do niego niacynamid. Później przyjmowało to różne formy. A to kremu, a to dwóch osobnych buteleczek. W końcu skończyło się na serum dwufazowym.

A drugi powód założenia firmy wiąże się z historią mojego życia zawodowego. Gdy robiłam doktorat myślałam, że będę bliżej przemysłu i realnych potrzeb klientów. Wierzyłam, że technologie, które opracujemy, wejdą w życie, będą pomagać. Nagle okazało się, że to inaczej wygląda. Wyniki się robi, badania się prowadzi, ale one trafiają w próżnię, są na półce i nie ma to szans dla nikogo być przydatne. To było dla mnie duże rozczarowanie. Wówczas właśnie myśl o własnej firmie realnie się ukształtowała. Postanowiłam, że coś trzeba zrobić w tym kierunku. Kosmetyki były naturalnym wyborem. Wcześniej „siedziałam” w ekologicznym, naturalnym pozyskiwaniu energii, więc dalej było to coś przyjaznego środowisku, ale z innej strony.

Jakie obecnie produkty znajdziemy w waszej ofercie?

Mamy 7 kosmetyków. Są to kolejno: szampon w kostce, szare mydło, serum do skóry głowy –  flagowy nasz produkt, serum do paznokci, produkty do pielęgnacji twarzy: tonik do cery mieszanej, lekko złuszczający, i serum do twarzy o działaniu normalizującym oraz naturalny błyszczyk.

W naszej ofercie sa także środki czystości. Cechują się tym, że oparte są na szarym mydle, 100-procentowo biodegradowalne. Poparte jest to stosownymi badaniami dla tej grupy produktów.

Bliska jest wam idea zero waste. Co to oznacza w praktyce?

Znaczy to dla nas bardzo dużo. Zero waste często tłumaczy się jako zero odpadów. My wychodzimy z nieco szerszego założenia: zero marnotrawstwa.

Jeśli chodzi o nasz sposób działania, staramy się unikać z jednej strony rzeczy generujących odpady, z drugiej marnowania energii. Nasze kosmetyki wykonywane są w taki sposób, że gdzie to tylko możliwe, rezygnujemy z energochłonnych procesów. Im mniej można ogrzewać, im bardziej można to ogrzewanie zintegrować, staramy się to robić. Stąd wybieramy często opcję produktu dwufazowego – takimi są zarówno serum do twarzy, jak i skóry głowy. W przypadku serum do twarzy czasami budzi to zdziwienie, bo nie ma wielu naturalnych produktów, które bazują na takim układzie. Pomaga to unikać emulgatora, a co za tym idzie, intensywnego ogrzewania. To też jest dla nas ważna rzecz.

Nasza dewiza: zero marnowania wody, energii i jak najmniej generowania odpadów – tego nie da się uniknąć w 100%, ale staramy się, by było tego jak najmniej.

Promujecie ponowne wykorzystanie opakowań po waszych kosmetykach. Jeżeli klient odeśle je do was, może liczyć na zniżki – taką informację można znaleźć na waszej stronie. Szczegółowo opisujecie, jak należy przygotować opakowania do wysyłki. Po pierwsze trzeba je umyć – czy na pewno takie działanie jest ekologiczne? Jak to jest w stosunku do ilości wody, którą trzeba zużyć do ponownego wykorzystania opakowania?

 Prosimy o mycie opakowań ze względu na to, że jest nam zdecydowanie łatwiej ponownie je wykorzystać. Oczywiście zakładamy, że robimy to w sposób ekologiczny – nie pod bieżącą wodą, tylko np. zmywarce lub ręcznie w komorze zlewu. Nam bardzo upraszcza życie usunięcie resztek produktu. Dzięki temu łatwiej jest przechować opakowania do momentu aż zbierze się ich tyle, że podejmujemy całą szarżę mycia i dezynfekcji w bardzo wysokiej temperaturze w styrylizatorze powietrznym.

Jeśli porównamy to z procesem produkcji nowego opakowania, gdzie w przypadku szkła jest to: selektywna zbiórka, tłuczenie – czyli działanie mechaniczne, przesiewanie, mycie tej stłuczki, przygotowanie surowców, które wchodzą do produkcji szkła, ogrzanie tego, sporo etapów ważnych dla właściwości mechanicznych przy masie szkła, samo formowanie opakowania, kilka razy transport w selektywnej zbiórce, przy surowcach itd., na pewno ma to rację bytu. Zestawmy to z tym, co dzieje się u nas – selektywna zbiórka, mycie i obróbka termiczna, ale nie w ponad 1000 stopniach, tylko w 200. Ekoróżnica jest widoczna gołym okiem.

Na pewno dzięki takiemu działaniu marnujemy mniej i jest to kroczek, nie powiem że krok, w kierunku lepszego potraktowania świata, w którym żyjemy.

Rozmawiała Karolina Jakubiec, redaktor portalu SerwisKosmetyczny.pl

Rozmowa została zrealizowana podczas Ekotyki – Jesień w Katowicach – Targi kosmetyków naturalnych

 

 

eko ekokosmetyki kosmetyki Natalia Kamińska-Pietrzak Nowa Kosmetyka opakowania Zero waste
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd

Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!

Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
28 marca 2023

Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!

15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • 3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd
  • Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!
  • Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry
  • Alkmie poszerza linię przeciwsłoneczną – ochrona i pielęgnacja w jednym
  • Wegańska stylizacja włosów z nowościami Neboa
maj 2023
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« kwi    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

8 września 2020

Floslek: Nowe balsamy do rąk z mlekami roślinnymi

25 listopada 2020

Rynek kosmetyków na świecie. Jakie są obecnie najważniejsze trendy?

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.