Jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Od kupowanych produktów wymagamy dziś, aby nie tylko były praktyczne i spełniały swoje zadanie, ale także by proces ich powstawania spełniał pewne standardy. Szukamy rozwiązań pro ekologicznych, z uwzględniających zasady zrównoważonego rozwoju. Chcemy naturalnych materiałów i składników. A rynek wychodzi nam naprzeciw.
Branża kosmetyczna żywo reaguje na potrzeby konsumentek i konsumentów. A dziś oczekujemy od kosmetyków nie tylko skuteczności, ale także składu opracowanego dla potrzeb naszego typu skóry, bez szkodliwych dodatków. Do tego ważnym aspektem staje się zrównoważony rozwój i odpowiedzialne podejście do produkcji.
Clean beauty – światowy trend
Jeszcze dekadę, dwie temu, silikony, parabeny i oleje mineralne czy syntetyczne aromaty były standardowym składnikiem większości kosmetyków. Dziś już wiemy, że choć na krótką metę mogą poprawiać trwałość lub konsystencję preparatów, to przy stałym stosowaniu mogą wykazywać działanie drażniące i uczulające. Konsumenci są już tego świadomi i uważnie podejmują wybory: czytają składy, analizują rodzaje opakowań, szukają informacji o pochodzeniu składników.
W trosce o środowisko i satysfakcję klientów powstał w branży kosmetycznej standard clean beauty. Oznacza to „czyste piękno”, czyli takie produkty, które dbają o naszą urodę jednocześnie nie szkodząc naszemu zdrowiu i środowisku.
Jakie warunki musi spełnić kosmetyk w standardzie clean beauty:
- brak silikonów cyklicznych (D4 i D5 w składzie
- brak parabenów (butylparaben i propylparaben)
- brak SLS, SLES, ALS
- brak etanolaminy (MEA, TEA, DEA),
- brak PEGów,
- nie więcej niż 1 % syntetycznych aromatów
- brak chemicznych filtrów p/słonecznych,
- kosmetyki cruelty free (nie testowanie na zwierzętach ani produktów końcowych, ani składników przez firmę ani przez dostawców)
Odpowiedzialność i przejrzystość
Kluczowe dla standardu i filozofii clean beauty jest przejrzystość. Marki, które nie mają nic do ukrycia, chętnie informują swoich klientów o składach, pochodzeniu produktów, procesie i miejscu produkcji. Chętnie podkreślają w jaki sposób dbają o środowisko i zrównoważony rozwój. To także marki, które są blisko swoich konsumentów dzielą z nimi życiową filozofię i pragną żywo odpowiadać na ich potrzeby. Te marki szukają też nieustannie nowych rozwiązań, aby „oczyścić” proces produkcji, by produkować mniej odpadów, marnować mniej materiałów czy zmniejszyć transport.
Całość znajdziesz na blogu callunamedica.com.
źródło i fot: callunamedica.com