SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów
  • Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
  • L’Oréal Professionnel Paris prezentuje wirtualne fryzury i wkracza do Metaverse we współpracy z platformą Ready Player Me
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    22 marca 2023

    YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów

    22 marca 2023

    Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie

    20 marca 2023

    Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Rozmowa z...»Na starcie odpadają marki udające naturalne… Rozmowa z Karoliną Karlą Kiepas, organizatorką Ekotyków

Na starcie odpadają marki udające naturalne… Rozmowa z Karoliną Karlą Kiepas, organizatorką Ekotyków

0
By ka rola on 23 października 2020 Aktualności, Rozmowa z..., Ważne dla branży

– Zgłasza się do nas bardzo dużo firm i sklepów. Weryfikacja ich pod kątem dopasowania do naszego targetu jest konieczna. Osobiście przeglądam wszystkie zgłoszenia. Zwracam uwagę przede wszystkim  na składy i transparentność producenta – opowiada Karolina Karla Kiepas, która od 4 lat rozwija Ekotyki –  targi kosmetyków naturalnych.

Fot. Izabela Tomica
  • Ekotyki to obecnie jedne z bardziej rozpoznawalnych targów kosmetyków naturalnych w Polsce. Ale jak to się zaczęło? Kiedy? I skąd pomysł na organizację właśnie takiego wydarzenia?

Ekotyki to wypadkowa mojej pasji do naturalnej pielęgnacji i obserwacji trendów rynkowych.

Od zawsze lubiłam bywać na targach i różnych wydarzeniach lifestylowych. Tam właśnie obserwowałam rosnące zainteresowanie kosmetykami naturalnymi. Przybywało nie tylko wystawców z tej branży, ale też powiększały się kolejki do ich stoisk. Podjęłam decyzję o stworzeniu dedykowanej imprezy właśnie dla tego segmentu.

Miałam doświadczenie w organizowaniu dużych wydarzeń targowych. Dlatego szybko rozpoczęłam pracę nad własną marką eventową. Dziś mija 4 lata od tamtego momentu i wciąż praca nad Ekotykami daje mi maksimum satysfakcji. Niczego bym nie zmieniła.

  • Społeczność skupiona w mediach społecznościowych, a konkretnie na facebooku, to już prawie 13 tys. osób. Ile średnio osób odwiedza każdą z edycji Ekotyków?

Fanów, a póki co, w większości fanek naturalnej pielęgnacji, stale przybywa. Obserwujemy to zarówno w naszych social mediach, jak i na targach stacjonarnych. Dwudniowe edycje w Krakowie odwiedza kilkanaście tysięcy osób. W Katowicach targi są jednodniowe, ale z każdym rokiem liczba odwiedzających rośnie. Jest to około 500-700 osób na każdą godzinę wydarzenia. Bardzo mnie cieszy, bo w czasach pandemii, przy obostrzeniach i konieczności wprowadzenia rejestracji, zrealizowaliśmy udaną, jesienną edycję stacjonarną w Katowicach 3 października.

  • Katowice, Kraków. Dlaczego właśnie tam organizowane są Ekotyki? Czy możemy się spodziewać, że w przyszłości zagoszczą też w innych miejscowościach?

Południowa Polska jest mi bardzo bliska. Tu mieszkam, tu mam znajomych i przyjaciół. Obserwuję ludzi, ich zachowania konsumenckie, pewne lokalne trendy.

Ale pochodzę z Mazowsza i tam co roku, w Warszawie, odbywają się Targi Plakatu, które od prawie 10 lat organizuję z przyjaciółką. Dlatego nie straszna mi ekspansja na inne miasta.

Jednak, póki co, cenię sobie życie i pracę w stylu slow, na którą pozwala mi bliskość tych miast. Obecna sytuacja nie sprzyja rozwojowi w branży targowej. Jednak nie ukrywam, że obserwuję rynek i słucham naszych odbiorców. A ci często upominają się o Ekotyki w swoim mieście. Co przyniesie przyszłość? Zobaczymy, jestem otwarta na zmiany.

  • Koronawirus przyczynił się do tego, że w tym roku mieliśmy okazję uczestniczyć w Ekotykach w nowej formule, tej wirtualnej. Z jakim odbiorem wydarzenie online spotkało się zarówno u wystawców, jak i uczestników targów? Czy było to wyzwanie, czy szansa na wprowadzenie nowości? Jak ocenia pani to z perspektywy czasu?

Wirtualne targi to wspaniały substytut sezonowych zakupów w wyjątkowych cenach i Ekotyki online od razu zdobyły uznanie kupujących. Grono naszych odbiorców na Instagramie powiększyło się od marca o 20%, co jest ogromnym wzrostem.

Instagram i jego InstaStories są głównym kanałem prezentacji wirtualnych wystawców. Jednak nasze targi odbywają się jednocześnie także na Facebooku – w dedykowanym wydarzeniu oraz 24-godzinnych relacjach.

Mimo łatwego dostępu do zakupów i dużych zniżek, nie zastąpią one spotkań z klientami na żywo. Zdajemy sobie z tego sprawę. Obecna sytuacja pandemii wymaga od nas kreatywności i reagowania na potrzeby klientów i naszych partnerów. Ale też szybkiego dostosowania się do aktualnych obostrzeń. Dlatego 3 października zorganizowaliśmy pierwsze w Polsce targi hybrydowe – w jednym czasie spotkaliśmy się z wystawcami na stacjonarnych targach w Katowicach, ale też na 3-dniowych targach online. Padł rekord – wystawców wirtualnych było aż 95. Wyświetleń ich ofert prawie 400 000. Na pewno jest to model targów, który chcemy powtarzać i który dobrze się sprawdza.

  • Czy prowadzicie statystyki, ile firm, marek wzięło udział do tej pory we wszystkich edycjach Ekotyków?

W naszej bazie tzw. stałych wystawców, którzy pojawiają się na targach przynajmniej raz do roku, jest 360 marek naturalnych. Są wśród nich kosmetyki, ale także roślinne świece i akcesoria zero waste. Natomiast od lat prowadzę i aktualizuję bazę polskich producentów oraz dystrybutorów kosmetyków naturalnych i w tej chwili jest w niej prawie 500 podmiotów gospodarczych.

Fot. Izabela Tomica
  • Czy każda firma, która się zgłosi, może zaistnieć na tych targach? Czy są pewne kryteria, weryfikacja zgłaszających się?

Zgłasza się do nas bardzo dużo firm i sklepów. Weryfikacja ich pod kątem dopasowania do naszego targetu jest konieczna. Osobiście przeglądam wszystkie zgłoszenia, które wpływają na Ekotyki. Zwracam uwagę przede wszystkim na składy i transparentność producenta.

Na starcie odpadają marki udające naturalne lub organiczne, często z powodu mody, jaka na nie nastała. Sceptycznie podchodzę też do produktów, których dystrybucja jest oparta o MLM (marketing sieciowy), chyba że mają naprawdę dobre składy. Staram się, by wystawcy byli różnorodni, by np. marki produkujące mydła nie musiały stać obok siebie. Gdy lista wystawców się zapełnia i o ostatnie miejsce walczy np. marka z peelingami do ciała i naturalne olejki do brody dla mężczyzn, to zdecydowanie wygra marka z olejkami. Bo peelingów zawsze jest pod dostatkiem.

  • A jak będą wyglądały Ekotyki w bliższej i dalszej przyszłości ? Czy możemy spodziewać się jakiś zmian? Czy będzie to kontynuacja tego co dzieje się obecnie?

Myślę, że nasza formuła hybrydowa targów jest tym, co podoba się wszystkim najbardziej i pasuje do obecnych realiów. Czyli organizowanie w tym samym czasie targów online i stacjonarnych – o ile oczywiście sytuacja epidemiologiczna na to pozwala. W przypadku zakazu organizowania targów stacjonarnych, zawsze zostaje nam – i wystawcom – wirtualna edycja. Dzięki czemu nikt nie zostanie bez możliwości sprzedaży czy też zrobienia zakupów w atrakcyjnych cenach.

Poza targami rozwijam projekt Ekotyki Holistycznie, czyli cykl bezpłatnych warsztatów i spotkań na żywo na Instagramie. Zaproszone przez nas ekspertki radzą w nim, jak zadbać o siebie i wprowadzić pozytywne zmiany w swoim życiu i otoczeniu. To idealny cykl na czas pandemii.

Fot. Anna Ciupryk

W ostatnim czasie powstał też nasz bambusowy, ręcznie wykonany organizer na kosmetyki sygnowany marką Ekotyki. W konkursie o trzy pierwsze sztuki walczyło kilkadziesiąt osób. Być może trafi wkrótce do sprzedaży.

Przed nami także nowe wyzwanie – szykujemy coś specjalnego dla naszych wystawców i innych polskich producentów kosmetycznych. Na razie nie zdradzę o co chodzi, ale proszę o trzymanie kciuków.

Zapraszam do śledzenia naszych projektów:
  • https://ekotyki.pl
  • https://fb.com/ekotyki
  • https://instagram.com/ekotyki
  • https://linkedin.com/company/ekotyki/
  • Najbliższe targi online: https://www.facebook.com/events/413891326273466
Karolina Karla Kiepas

Wegetarianka, aktywistka prozwierzęca. Zakochana w swojej adoptowanej suczce Loli. Z zawodu marketingowiec, współorganizatorka warszawskich Targów Plakatu. Od czterech lat rozwija targi kosmetyków naturalnych Ekotyki, które odbywają się kilka razy w roku w Krakowie i Katowicach. Nazwa Ekotyki weszła już do języka jako synonim słowa „ekokosmetyki”. Podróżuje, odkrywa, testuje naturalne kosmetyki z całego świata.

 

 

Rozmawiała Karolina Jakubiec, redaktor portalu SerwisKosmetyczny.pl

fot: zasoby Karoliny Kiepas

Ekotyki Ekotyki -  targi kosmetyków naturalnych. Karolina Kiepas kosmetyki naturalne targi kosmetyczne
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów

Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie

Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!

12 stycznia 2022

Startuje Plebiscyt EKOTYKI 2021!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów
  • Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« lut    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

29 kwietnia 2021

Lawendowe pola – odprężenie dla skóry i zmysłów

3 grudnia 2020

Czyste Łapki – mydełka i żele antybakteryjne dla dzieci

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.