SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?
  • Jak uzyskać idealnie nawilżoną i promienną cerę? Odpowiedź jest jedna – eliksiry hialuronowe!
  • Wiosenny program pielęgnacji stóp
  • Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!
  • YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów
  • Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    29 marca 2023

    Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?

    28 marca 2023

    Jak uzyskać idealnie nawilżoną i promienną cerę? Odpowiedź jest jedna – eliksiry hialuronowe!

    28 marca 2023

    Wiosenny program pielęgnacji stóp

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Aktualności»Analiza: Mimo pandemii mydło w sklepach coraz tańsze. Średnie ceny spadły o ponad 16%

Analiza: Mimo pandemii mydło w sklepach coraz tańsze. Średnie ceny spadły o ponad 16%

0
By ka rola on 29 października 2020 Aktualności
Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i Centrum Analiz Grupy AdRetail wynika, że ceny mydła w marcu i we wrześniu tego roku, czyli w momentach rozpoczynających tzw. pierwszą oraz drugą falę pandemii, spadły średnio o 16,5%. Przy tym art. w płynie zdrożały prawie o 6%, zwłaszcza w sieciach cash&carry. Natomiast produkty w kostce były tańsze o 12,5%, głównie za sprawą drogerii i aptek. Wyniki zostały opracowane na podstawie obserwacji ponad 2 tysięcy cen.

W analizowanych okresach średnia cena mydła w płynie wzrosła średnio o 5,6%. Blanka Chmurzyńska-Brown z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, podkreśla, że popyt na ten produkt szalenie wzrósł od marca br. Mycie rąk uznano za najskuteczniejszy sposób walki z wirusami i bakteriami. Mydła w płynie mają tę zaletę, że ich dozowniki można obsłużyć nawet łokciem, są więc bardziej higieniczne niż same kostki.

– Od początku pandemii media intensywnie komunikowały konieczność częstego mycia rąk. To oczywiście zwiększyło zapotrzebowanie na mydło. Zmieniły się też nawyki konsumentów, bo zaczęli robić tego typu zakupy na zapas. Dlatego sieci handlowe mogły pozwolić sobie na podniesienie cen – mówi Julita Pryzmont z agencji Hiper-Com Poland.

Blanka Chmurzyńska-Brown przypomina, że ceny są determinowane m.in. przez dostępność produktu

Pandemia zakłóciła łańcuchy dostaw. Przez pewien czas brakowało wielu rodzajów opakowań. To spowodowało podwyżki. Obecnie wiele marek wchodzi też w tzw. refille czy opakowania z recyklatów, a te technologie są droższe.

– Mydła w płynie są kupowane nie tylko przez gospodarstwa domowe, ale też instytucje i organizacje. Są postrzegane jako bezpieczniejsze i wydajniejsze niż kostki, zwłaszcza w miejscach z dużą liczbą osób. Pozwalają też zachować większą estetykę podczas użytkowania – zauważa dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, członek Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.

Produkt najbardziej zdrożał w sieciach typu cash&carry – bo aż  o 59,8%

Jego cena wyraźnie też wzrosła w drogeriach – o 29,1%. – Sieci podwyższają ceny, kiedy są przekonane, że nie zagrozi to ich dochodowi. W cash&carry zaopatruje się duża część mikrobiznesów, które praktycznie z dnia na dzień musiały się dostosować do nowych wymogów sanitarnych. Z kolei drogerie są dla Polaków intuicyjnym miejscem zakupu kosmetyków – komentuje Julita Pryzmont.

Ponadto analiza wykazała, że ceny mydła w płynie najbardziej spadły w sklepach convenience – o 21,8%, a także w dyskontach – o 18,2%. Zdecydowanie mniejsze wzrosty odnotowano w supermarketach – o 5%, w hurtowniach – o 3%, jak również w hipermarketach – o 1,5%.

– Wyniki analizy są odzwierciedleniem popularności poszczególnych formatów. Z powodu pandemii klienci preferują raczej małe placówki, zlokalizowane blisko ich domów. Sklepy convenience i dyskonty idealnie spełniają te kryteria. Dlatego też właśnie te sieci, walcząc między sobą, zaczęły wprowadzać widoczne obniżki na newralgiczne produkty – wyjaśnia Karol Kamiński z Grupy AdRetail.

I tak średnie ceny mydeł w kostce zmniejszyły się o 12,5%

– W pierwszej fali pandemii bardzo szybko zniknęły one ze sklepów. Od marca br. ich produkcja mogła się zwiększyć, a rynkowa podaż – wzrosnąć. To wyjaśniałoby obniżenie cen. Produkty myjące w kostkach zawsze były, są i będą tańsze niż w płynie, bo nie wymagają specjalistycznych opakowań – przypomina ekspert z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Natomiast, biorąc pod uwagę produkty w kostce i w płynie, łącznie zanotowano średni spadek o 16,5%. – To może zaskakiwać w czasie pandemii, ale wystarczy przyjrzeć się temu z bliska. Spadek cen mydła w kostce na poziomie 12,5% można wyjaśnić tym, że konsumenci trochę porzucili tego typu asortyment na rzecz produktu w płynie. Sieci to zauważyły i w jednym przypadku podniosły ceny, z kolei w drugim obniżyły. To zwykła kalkulacja biznesowa – zwraca uwagę Karol Kamiński.

Z analizy wynika też, że mydło w kostce podrożało najbardziej w sieciach typu convenience o 20,8%, a w dyskontach – o 10%. Jak zaznacza ekspert z Hiper-Com Poland, to właśnie w tych formatach tradycyjny produkt najbardziej zdrożał przy jednoczesnym dużym spadku cen wersji w płynie.

– Ceny mydeł w kostce najbardziej wzrosły w convenience store. Klienci często robią tam awaryjnie zakupy i wówczas koszt nie jest najważniejszym kryterium wyboru produktu. Jednocześnie atrakcyjne ceny płynnych środków zachęcają konsumentów do nabywania produktów pod wpływem impulsu. W dyskontach relatywnie tanie mydła w płynie przyciągają uwagę klientów i zachęcają ich do zakupów, a wzrost cen asortymentu w kostce wydaje się w tej sytuacji być mniej widoczny – tłumaczy dr Kłosiewicz-Górecka.

Pod względem spadków cen mydeł w kostce na pierwszym miejscu są drogerie – 56,9%, a za nimi – supermarkety – 44,1%

Następne są hipermarkety – 11,3%, cash&carry – 3,4%, a potem hurtownie – 2,7%. Znaczne spadki cen w drogeriach i supermarketach wskazują, że te formaty stawiały w swojej komunikacji promocyjnej właśnie na ten artykuł. Penie miały nadzieję, iż przyciągnie on konsumentów – podsumowuje Julita Pryzmont.

Dane pochodzą z raportu międzynarodowej agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i Centrum Analiz Grupy AdRetail. Eksperci sprawdzili ponad 2 tys. średnich cen promocyjnych mydeł w kostkach i w płynie, przeliczając je odpowiednio na 1 kg i 1 litr. Analiza obejmowała marzec i wrzesień 2020 roku, czyli okresy rozpoczynające tzw. pierwszą i drugą falę pandemii. Pod uwagę wzięto ceny z dyskontów, hipermarketów, supermarketów, sieci convenience, cash&carry, hurtowni, drogerii i aptek.

źródło i fot: inf. prasowa

 

 

Centrum Analiz Grupy AdRetail ceny Hiper-Com Poland konsument kosmetyki mydło
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?

Jak uzyskać idealnie nawilżoną i promienną cerę? Odpowiedź jest jedna – eliksiry hialuronowe!

Wiosenny program pielęgnacji stóp

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
28 marca 2023

Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!

15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?
  • Jak uzyskać idealnie nawilżoną i promienną cerę? Odpowiedź jest jedna – eliksiry hialuronowe!
  • Wiosenny program pielęgnacji stóp
  • Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!
  • YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów
kwiecień 2023
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« mar    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

27 listopada 2020

Prezenty dla niej, dla niego, dla dziecka

29 września 2020

Floslek: Kosmetyki w wymiennych opakowaniach

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.