SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
  • L’Oréal Professionnel Paris prezentuje wirtualne fryzury i wkracza do Metaverse we współpracy z platformą Ready Player Me
  • Uśmiechnij się do zdrowia – Nieestetyczne przebarwienia na zębach. Skąd się biorą?
  • Zadbaj o skórę po zimowym wyjeździe – zastosuj te 4 wskazówki!
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    20 marca 2023

    Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

    20 marca 2023

    Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach

    15 marca 2023

    Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Aktualności»Liście tytoniu szlachetnego zanurzyliśmy w oleju konopnym… Rozmowa z Anną Rutkowską-Didiuk i Anną Didiuk, założycielkami firmy MOKOSH

Liście tytoniu szlachetnego zanurzyliśmy w oleju konopnym… Rozmowa z Anną Rutkowską-Didiuk i Anną Didiuk, założycielkami firmy MOKOSH

0
By ka rola on 30 października 2020 Aktualności, Kosmetyki naturalne, Marki kosmetyczne, Rozmowa z...
– Zielona kawa z tabaką to nasza pierwsza linia kosmetyków tak mocno unisex. Sprawiliśmy, że składniki kojarzone z nałogami stały się tu pozytywne, a nie negatywne i szkodliwe – mówią Anna Rutkowska-Didiuk i Anna Didiuk, założycielki marki MOKOSH. Zapytaliśmy je nie tylko o nową kolekcję, ale także projekt #ZiemiaToDom, usługi kontraktowe i obecność na rynkach zagranicznych.
  • Nowa kolekcja marki MOKOSH to Zielona kawa z tabaką dla niej i dla niego. Czego możemy się po niej spodziewać?

Zielona kawa z tabaką to nasza pierwsza linia kosmetyków tak mocno unisex. Otrzymujemy pochwały zarówno od kobiet oraz mężczyzn, którzy cenią wytrawne i bardzo głębokie zapachy.

Kolekcję reprezentują dwa produkty: Balsam do twarzy i ciała oraz Peeling solny do ciała. Ich wyróżnikiem bez wątpienia jest zapach, ale też skład. Sprawiliśmy, że składniki kojarzone z nałogami stały się tu pozytywne, a nie negatywne i szkodliwe.

Liście tytoniu szlachetnego zanurzyliśmy w oleju konopnym – to doskonałe połączenie antyoksydacyjne i ochronne dla skóry. W całej gamie olei zawartych w kolekcji warto wyróżnić te z zielonej kawy, baobabu czy kozieradki, które zapewniają odżywienie i znacząco poprawiają kondycję skóry.

Warto wspomnieć również o zapachu. To ziołowo-balsamiczne nuty, które zdecydowanie dodają pewności siebie, ale w bardzo taktowny i elegancki sposób. Niektórzy opisują balsam z tej linii jako perfumy w kremie, a to za sprawą olejku eterycznego z Paczuli. To zapach, który pokochają pewne siebie kobiety oraz ceniący wyjątkowość mężczyźni.

  • Na stronie podkreślacie, że receptury produktów MOKOSH są owocem wspólnej pracy technologów i kosmetologów. Dlaczego tak ważna jest współpraca tych dwóch grup specjalistów?

Jak w każdej pracy zespołowej, liczy się burza mózgów i kreatywność! Uwielbiamy tworzyć nowe produkty, które stają się później ukochanymi kosmetykami naszych klientek i klientów. Chcemy, by nasze kosmetyki były jak najbardziej unikatowe, a zarazem jak najbardziej bezpieczne i skuteczne. Wymiana spostrzeżeń, pomysłów i doświadczeń technologów i kosmetologów pozwala na rozwój linii produktowych i świadomości ekologicznej całego zespołu.

Obie grupy specjalistów mają wiedzę z innego zakresu, a przy tworzeniu kosmetyków nie możemy sobie pozwolić na brak świadomości w którymkolwiek z tych obszarów. Pamiętajmy też, że wiele z naszych produktów powstało w wyniku konsultacji z naszymi odbiorcami. Słuchamy otoczenia i analizujemy możliwości, a te nie mają granic – przynajmniej nie w MOKOSH.

  • A jak opakowania po kosmetykach MOKOSH mogą być powtórnie wykorzystane?

Ekologia to jeden z głównych filarów naszej marki. Jeżeli chodzi o opakowania to mamy dwie możliwości. Aby zredukować ilość odpadów na świecie umożliwiamy naszym klientom zwrot opakowań po zużytych produktach bezpośrednio do nas lub w punktach odbioru. Listę punktów znajdziecie na mokosh.pl w zakładce naszego sztandarowego projektu #ZiemiaToDom. Oddane opakowania przechodzą przez proces oczyszczania, odtłuszczania i podwójnej sterylizacji, a następnie wykorzystujemy je w laboratorium do badań, testów lub ponownej produkcji.

Zachęcamy też do wykorzystywania naszych opakowań w domach. Tutaj kreatywność nie zna granic. Często dostajemy informacje od naszych klientek, że wykorzystują je gdy jadą na wakacje i nie chcą zabierać pełnych pojemności kosmetyków. Wykorzystują je jako pojemniki na przyprawy do kuchni, świeczniki, skrytki na drobiazgi czy mini doniczki! Każdy sposób jest dobry.

  • Wspomniałyście o projekcie #ZiemiaToDom? Na czym konkretnie on polega?

Nasz projekt #ZiemiaToDom to przede wszystkim projekt niekomercyjny. To działania edukacyjne mające na celu szerzenie świadomości ekologicznej w społeczeństwie. Podkreślę słowo niekomercyjny, bo ekologia jest obecnie często wykorzystywana jako kampania marketingowa i nie zawsze jest stałym elementem kultury organizacyjnej.

W MOKOSH prowadzimy możliwość zwrotu opakowań – ale nie oferujemy za to kolejnych próbek, bo nie chcemy przez to sprzedawać, a nauczać pewnej postawy. Pomaganie jest naturalne – tutaj beneficjentem działań jest Ziemia.

Dlatego do pakowania zamówień nie używamy folii bąbelkowej ani taśmy plastikowej. Zastąpiliśmy je ekologiczną tekturą (w przypadku zamówień hurtowych) oraz drewnianą watą (przy zamówieniach detalicznych). Kartoniki, w jakie pakujemy słoiczki, są wykonane z materiałów z recyklingu. Wprowadziliśmy filtry i uzdatnianie wody w naszej siedzibie, aby nie zamawiać wody w plastiku. Każdy pracownik otrzymuje również szklany bidon, aby picie wody było jeszcze przyjemniejsze. Prowadzimy warsztaty dla dzieci i młodzieży, a także dla seniorów. Jest tego naprawdę dużo i m.in. dlatego zachęcam do odwiedzenia naszej strony. Znajdziecie tam opis tego, co robimy, ale też podpowiedzi, jakie kroki może wykonać każdy z nas. Przykładowo zastąpić w biurach foliowe koszulki papierowymi przekładkami. Zachęcamy do dzielenia się swoimi pomysłami.

  • Teraz już chyba rozumiem dlaczego na swoją patronkę wybrałyście starosłowiańską Mokosz, boginię ziemi, wilgoci, urodzaju i płodności…

Ekologia jest dla nas bardzo ważna. Do tego chciałyśmy, żeby nasza firma kojarzyła się niezmiennie ze słowiańskością. Niezwykle ważne było dla nas czerpanie z natury pełnymi garściami, przede wszystkim w kontekście inspiracji.  Ziemia to nieocenione i niedocenione bogactwo, które postanowiłyśmy odkrywać i sprawić, by było naszym motorem do działania. Każda z nas, kobiet, chce się czuć jak bogini w każdej sytuacji. My jesteśmy po to, by tak się stało.

  • A skąd pomysł na oferowanie usług kontraktowych?

Właściwie to było naturalne następstwo w rozwoju naszej firmy. Posiadanie własnego parku maszynowego daje swobodę produkcyjną, bezpieczeństwo i doskonałą kontrolę jakości. Zwiększają się również ilości produkowane na raz i dzięki temu mamy dostępność maszyn, którą chętnie się dzielimy.

Wiemy z autopsji, że start firmy kosmetycznej wraz z urządzeniami jest prawie niemożliwy – zwłaszcza przy przedsiębiorstwach, które nie są zewnętrznie finansowane (jak MOKOSH). Obserwujemy rynek, widzimy nowe marki, ale wiemy też, że wiele marek nie powstaje, bo wydaje się, że potrzebne są maszyny. Nic bardziej mylnego – wystarczy skontaktować się z MOKOSH i dopracować szczegóły.

Mamy intensywny kalendarz produkcyjny dla marek hotelowych, dziecięcych lub takich, których twarzą jest znana osoba. Największe projekty to kosmetyki naturalne marek dla dużych sieci handlowych i nad takimi też już pracujemy. Cieszy nas rosnąca świadomość w obrębie naturalnej pielęgnacji. To „wymusza” na producentach dbałość o składy i transparentność wobec klientów.

  • Jak wygląda obecnie Wasza obecność na rynkach zagranicznych?

Jesteśmy coraz bardziej widoczni na rynkach zagranicznych. Kosmetyki MOKOSH znalazły się już w krajach takich jak: Hiszpania, Irlandia, Islandia, Włochy, Rosja czy Ukraina. Zależy nam na dalszym rozwoju, dlatego coraz bardziej doskonalimy swoje umiejętności i skupiamy swoją uwagę na działaniach eksportowych. Bierzemy udział w międzynarodowych targach kosmetycznych, a tam odbiór naszej marki jest bardzo dobry. Mierzymy wysoko i chcemy być najlepszą wizytówką Polski na międzynarodowym rynku kosmetyków naturalnych. Jesteśmy dumne z obecności w takich magazynach jak m.in. British Vogue, Harper’s Bazaar UK czy Cosmopolitan Ukraine. To dla nas ogromne wyróżnienie.

Rozmawiała Karolina Jakubiec, redaktor portalu SerwisKosmetyczny.pl

fot: Mokosh

 

#ZiemiaToDom Anna Didiuk Anna Rutkowska-Didiuk kosmetyki naturalne Mokosh Mokosz
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!

12 stycznia 2022

Startuje Plebiscyt EKOTYKI 2021!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« lut    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

28 września 2020

Kosmetyczny prezent na Dzień Chłopaka?

8 kwietnia 2021

Mist Cream – nowość Floslek Laboratorium

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.