– Covid odcisnął piętno na całej gospodarce europejskiej, włoskiej, polskiej. To już jest fakt. Nie ma odwrotu. Musimy reagować adekwatnie do tego, co daje nam otoczenie. Nie możemy rezygnować z targów WeCosmoprof. Ukuło się powiedzenie: jeżeli nie ma cię na targach w Bolonii, to nie istniejesz, nie produkujesz, nie eksportujesz. Zmiana formuły z B2B na wydarzenie digitalowe, wymaga od nas uruchomienia innych instrumentów – mówiła Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, podczas spotkania organizacyjnego, które odbyło się 28 września. Jakie to instrumenty?
Numer 5
– Pozycja producentów polskich kosmetyków w Europie jest silna. W UE jesteśmy nr 5, zarówno w wartości rynku lokalnego, jak i eksportu. Ten eksport bardzo pięknie rośnie. Pokażemy to 5 października podczas jednego z webinarów, w zebranych dla państwa danych. Udowodnią one potencjał sektora – zapowiedziała dyrektor PZPK, która zachęca polskich producentów do włączenia się w targi WeCosmoprof w nowej, digitalowej, formule.
– Zachowajmy ciągłość, jeżeli chodzi o naszą obecność na bolońskich targach. I wykorzystajmy sytuację rynkową, jaka się pojawia. Gracze się zmieniają. Niektóre rynki światowe ze względu na covid najprawdopodobniej nie będą obecne w takim nasileniu na tym wydarzeniu digitalowym jakby to było w normalnej rzeczywistości – kontynuowała.
Po pierwsze katalog cyfrowy
– W lutym przygotowywaliśmy się do targów, które miały się odbyć 17 marca w realu. Mieliśmy prezentacje, gotowość, myśleliśmy o tym, jak będziemy stawiali pawilony, budowali stoiska. Sytuacja zmieniła się. A przeniesienie targów do świata wirtualnego wymaga od nas uruchomienia innego potencjału, innych instrumentów – zauważyła Blanka Chmurzyńska-Brown.
Co konkretnie miała na myśli? – Po pierwsze zrobić wysiłek w przygotowaniu się do katalogu cyfrowego. Zabiegaliśmy o to, by powstał i był wartością, która będzie pracowała na kolejnych targach – nie tylko na tych. Będzie wykorzystana m.in. w Dubaju, przez cały okres promocji projektu. Aby zarejestrować się w wirtualnym katalogu, kliknij w polishbeauty.pl.
Co w nowej formule jest najtrudniejsze?
– Przyzwyczailiśmy się i pewnie w wielu przypadkach był to samograj – że rezerwujemy miejsce, wiemy, że za rok wracamy do Bolonii, wiemy, w którym miejscu będziemy, jaki metraż będziemy mieli. Zaszokujemy wszystkich, bo już pracujemy nad zaprojektowaniem nowej przestrzeni. Zrobimy z tego pudełeczko, perełkę. Zabierzemy cały zespół sprzedażowy i zrobimy tam show. A teraz mamy zupełnie inną rzeczywistość. Specyfika wirtualnych targów jest odmienna. Trzeba uruchomić nowe narzędzia – wyjaśniała pani dyrektor.
Cyfrowy katalog to pierwsze z narzędzi, z których skorzystać powinny polskie firmy. – To miejsce, gdzie kupiec może szukać przedsiębiorców po kategorii czy po kraju. Trzeba mieć świetnie przygotowane zdjęcia, filmy, digitalowo sprawny zespół, myśleć odbiorcą – może te materiały dobrze byłoby przygotować po włosku? Musimy złapać uwagę potencjalnego klienta na chwilę, bo nie będzie szedł po pawilonie nr 16 fizycznie, nie zatrzyma się na narodowym stoisku na kawę. Musimy go inaczej zainteresować – wskazała Blanka Chmurzyńska-Brown.
Zainteresować kupców
Katalog to nie wszystko. Od 5 do 9 października zaplanowany został szereg pokazów, webinarów debat.
– Spotkania te mają być kolejnym ze sposobów, by zainteresować potencjalnych kupców tym, co polski przemysł kosmetyczny ma do zaoferowania. Żeby zbudować przewagę konkurencyjną, zaprezentować potencjał. Nie możemy go pokazać face to face, musimy zrobić to za pomocą innych narzędzi – dodała.
A konkurentów w Europie mamy wielu. – W 70% nasz eksport jest adresowany do Europy. Eksportujemy do ok. 160 krajów, ale wciąż szukamy nowych kierunków. Zachęcamy polskie firmy do rejestracji, umieszczania swoich produktów na platformie. A także do tego, by byli z nami przez te dni od 5 do 9 października i prezentowali swoje najlepsze rzeczy. Byli aktywni, pokazywali hity eksportowe i przewagi, bo je mamy – zakończyła.
Zobacz nagranie spotkania organizacyjnego z 28 września
Więcej o webinarach i debatach, które odbędą się od 5 do 9 października TUTAJ.