Po 8 miesiącach od premiery nowej, konsumenckiej odsłony portal Kosmopedia uzyskał patronat Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dla użytkowników kosmetyków to czytelny sygnał, gdzie w gąszczu informacji szukać tych neutralnych i wiarygodnych o kosmetykach i ich składnikach. Patronatem została objęta również aplikacja Kosmopedia, która już wkrótce zadebiutuje na polskim rynku, dając konsumentom dostęp do bazy blisko 30 000 składników.
Nie od dziś wiadomo – jako społeczeństwo jesteśmy ekspertami od wszystkiego. Mamy zdanie na każdy temat, od spraw dużych i ważnych, przez drobnostki. Czytamy, gromadzimy informacje i analizujemy, a mimo to nadal łatwo dajemy się nabrać na fake newsy i mity, których nie brakuje w codzienności, np. w obszarze produkcji i używania kosmetyków.
Tymczasem warto wiedzieć, że branża kosmetyczna i w Polsce, i w Europie jest ściśle regulowana. Kosmetyki kontrolowane są na każdym etapie powstawania – od opracowywania receptury do recyklingu opakowania. To powinno uspokajać konsumentów, a mimo to obserwujemy coś dokładnie odwrotnego – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Na rynku brakowało narzędzia demokratycznego, dostępnego dla wszystkich, a zarazem dyscyplinującego producentów, dystrybutorów czy sprzedawców i zachęcającego do prawidłowego komunikowania się z konsumentem. Na te potrzeby odpowiada Kosmopedia, która została opracowana w Polsce i dla polskiego użytkownika. Lokalność i zrozumienie potrzeb Polaków są w tym narzędziu widoczne.
Zmiana warunków rynkowej gry, czyli dlaczego powstała nowa Kosmopedia
XXI wiek wydaje się być zdominowany przez konsumenta. Jego rola jest dziś kluczowa dla producentów wielu dóbr. To właśnie nabywcy nadają tempo zmian regulacyjnych. Muszą być więc świadomi, jakie produkty dostają do ręki i gdzie szukać o nich sprawdzonych informacji.
Obserwujemy z niepokojem, jak obecnie z wielu strumieni informacji płyną dziś do użytkowników upraszczane przekazy o tym, co przebadane, bezpieczne, legalne w kosmetykach. Droga na skróty nieuchronnie prowadzi do błędnych analiz i po prostu wprowadza konsumentów w błąd – dodaje Blanka Chmurzyńska-Brown. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarządza nad Wisłą właśnie tym obszarem, dlatego poprosiliśmy o sprawdzenie Kosmopedii i zarekomendowanie jej użytkownikom kosmetyków.
Kosmopedia 2w1, czyli kipiący wiedzą portal i aplikacja, która daje konsumentowi prawdziwy wybór
Od stycznia br. branża kosmetyczna w Polsce w dialogu z klientami, ale i szerzej – profesjonalistami branży beauty, farmaceutami, aptekarzami, retailerami i przedstawicielami handlu, dziennikarzami i liderami opinii, może posiłkować się wiedzą z nowego, rozbudowanego narzędzia. Kosmopedia, złożona z portalu internetowego i dostępnej już niedługo darmowej aplikacji mobilnej, w przystępny i oparty na nauce sposób opisuje wszystkie najważniejsze informacje dotyczące kosmetyków. Jej najważniejszym zadaniem jest pomaganie konsumentowi w poszerzaniu i docieraniu do eksperckiej wiedzy po to, by samodzielnie – bez pseudodoradztwa, bez przekazów marketingowych, mógł dokonać najlepszego dla siebie czy swoich bliskich wyboru. Dopasowanego do typu i potrzeb skóry.
– Patronat Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dla Kosmopedii to nie tylko wyróżnienie. To także sygnał, że instytucje państwowe rozumieją trudną sytuację, w której znajdują się obecnie użytkownicy dóbr szybko zbywalnych, w tym kosmetyków – dodajeBlanka Chmurzyńska-Brown. Naszym priorytetem jest, aby aplikacja, którą wkrótce wypuścimy na rynek pomagała konsumentom w dokonywaniu świadomych wyborów. To będzie pierwsze w Polsce narzędzie do identyfikacji składników, a nie oceny produktów. Zintegrowana z portalem kosmopedia.org będzie miała ogromny potencjał edukacyjny i co najważniejsze, nie będzie sprzedawać nic poza wiedzą!
źródło i fot: inf. prasiwa