SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • 3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd
  • Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!
  • Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry
  • Alkmie poszerza linię przeciwsłoneczną – ochrona i pielęgnacja w jednym
  • Wegańska stylizacja włosów z nowościami Neboa
  • Skuteczność dezodorantu + moc serum – SKIN HYPE, nowość od BodyBoom
  • Ten upominek na Dzień Mamy to hit z Tik Toka
  • Marka CHOPIN z nową kolekcją zapachów damskich
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    24 maja 2023

    3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd

    19 maja 2023

    Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!

    18 maja 2023

    Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Aktualności»Pomysł na słoneczny biznes

Pomysł na słoneczny biznes

0
By ka rola on 2 grudnia 2021 Aktualności

Żyjemy w strefie klimatycznej, w której często doskwiera nam brak słońca. Czy zatem solarium to dobry pomysł na biznes? Czy jest stały popyt na tego typu usługi i czy taka działalność może być dochodowa? O biznesie solaryjnym rozmawiamy z Dominikiem Wrzosem, prezesem PZS Polskiego Związku Solaryjnego.

Panie Dominiku, czy, myśląc o biznesie, warto rozważyć założenie solarium?

Owszem, w mojej opinii solarium to może być dobry biznes, ale tylko i wyłącznie dla osób, które podejdą do danego zagadnienia bardzo profesjonalnie. Warto zainwestować w ten biznes umiejętnie, dowiedzieć się, jak to zrobić w rzeczywistości pełnej obostrzeń nie tylko covidowych. Popyt na usługi solaryjne jak najbardziej jest, choć trzeba pamiętać, że jest to jednak biznes sezonowy. Mimo tego, przedsiębiorcy mogą być zadowoleni z zysków, ale tylko pod warunkiem, że odnajdą się w branży
i sprostają nałożonym na nas wymaganiom – szczególnie pod kątem bezpieczeństwa zdrowotnego klientów.

Jeśli już się zdecydujemy na otworzenie solarium, co należy wziąć pod uwagę, opracowując biznesplan?

Na pewno trzeba dostosować lokal, czyli oszacować koszty zrobienia remontu i przygotowania salonu pod kątem wizualnym. Poza tym musimy wziąć pod uwagę inne bardzo ważne elementy: kwestię przeróbki instalacji elektrycznej, wentylację czy wartość urządzeń solaryjnych, które planujemy zamówić do salonu. Ten ostatni element zależy od tego, w jakim miejscu chcemy taki lokal otworzyć – czy jest to większe, czy mniejsze miasto, jaka jest konkurencja i na jakich urządzeniach pracuje. Chodzi o to, by zaproponować coś nowego na danym rynku. Ważną sprawą jest sprawdzenie czy lokal, który wybierzemy, spełnia warunki niezbędne do tego typu działalności pod katem wystarczającej ilości prądu koniecznego do podłączenia sprzętu. To można sprawdzić z doradcą, z którym zamierzamy współpracować pod kątem wyposażania salonu. Zawsze sugerowałbym i zalecał, żeby, zanim podpiszemy umowę wynajmu danego lokalu, sprawdzić, czy w danym lokalu będzie możliwość w ogóle podłączenia dużej ilości prądu lub czy podłączenie danego prądu nie będzie wiązało się z bardzo dużymi kosztami, stawianiem dodatkowych transformatorów, itd.

Czyli prąd jest najważniejszym kryterium w wyborze lokalu? Jakimi jeszcze kryteriami sugerować się przy wyborze miejsca?

Prąd jest jednym z najważniejszych elementów, ale nie jedynym. Na solaria warto wybierać lokale, przy których są parkingi. Ważna jest na pewno wielkość lokalu – od niej zależy, ile urządzeń możemy w nim postawić. Na jedną kabinę zakładamy 2,5 na 2,5 metra i później przeliczamy te wymiary razy liczbę ewentualnych kabin. Musimy też oczywiście znaleźć miejsce na poczekalnię i recepcję.

Na pewno trzeba też wziąć pod uwagę konieczność podłączenia wentylacji. Wiele lokali usługowych na parterze powstaje bez możliwości otwierania okien, z tzw. wymuszoną wentylacją wewnętrzną. Wtedy trzeba sprawdzić, czy w ogóle jest możliwość przygotowania wentylacji pod urządzenia, ponieważ urządzenia solaryjne generują ciepło i to ciepło musi gdzieś wyjść. Każde takie urządzenie ma tzw. wyrzut gorącego powietrza, więc powietrze musimy skierować na zewnątrz specjalnymi rurami Poza tym skądś do lokalu musi dochodzić świeże powietrze.

Dobrze by również było, gdyby lokal był w widocznym miejscu, tak, by mógł sam się reklamować.
To niezwykle istotne, gdyż od kilku lat usług solaryjnych nie można reklamować w inny sposób, o czym przedsiębiorcy muszą wiedzieć. Nie stanowi to jednak problemu, jeśli lokal jest dobrze oznaczony
i znajduje się w miejscu, w którym przebywają potencjalni klienci.

Czyli reklama w ogóle nie jest możliwa w przypadku solarium? Jak więc przyciągnąć klientów?

Na mocy ustawy prezydenckiej z 2017 r. solaria w ogóle nie mogą się reklamować. Jest oczywiście dopuszczalna reklama zewnętrzna, możliwa informacja w internecie – na stronach www czy w mediach społecznościowych. Jednak ustawa wyklucza takie formy reklamowe jak ulotki, reklamy radiowe, prasowe czy udział w imprezach promocyjnych. Można więc powiedzieć, że jesteśmy skazani na wybór dobrego miejsca. Później w grę wchodzi już bardzo dobra jakość usługi, tak by klienci przekazywali sobie informację z ust do ust i by wieść o danym lokalu sama się rozniosła.

Solaria często jednak funkcjonują jako część salonu kosmetycznego czy fryzjerskiego. Czy warto zdecydować się na takie rozszerzenie usług, które może też w jakiś sposób działać na to, że przyciągniemy nowych klientów? A może lepiej skupić się na tym, by otworzyć lokal, do którego można przychodzić wyłącznie, by skorzystać z solarium?

Lokal, w którym istnieje tylko solarium, podświadomie traktowany jest przez klientów jako bardziej profesjonalny. W takim przypadku solarium jest wyłącznie solarium i wbrew pozorom może liczyć
na większą rzeszę potencjalnych klientów. Natomiast faktycznie w ostatnich czasach więcej jest lokali, które poszerzają swoje usługi. Wiąże się to z tym, że w czasie pandemii tak naprawdę nie wiemy,
co będzie otwarte, a co nie. Przedsiębiorcy chcą więc bardziej wyrównać straty i zyski, zatem poszerzają swoje usługi. Jeżeli np. salon fryzjerski chce poszerzyć działalność o jedno urządzenie dla swoich klientów, traktowane jest to jednak jedynie jako dodatek. Coraz częściej powstają równorzędne lokale, które mają fryzjera, wellness i dosyć duże studio solaryjne. Klienci takich lokali często traktują solaria jako element SPA – w którym mają szansę się zrelaksować, odprężyć i przy okazji pozyskać
witaminę D. Ten trend jest coraz bardziej widoczny w lokalach, które inwestują w urządzenia w tzw. europejskiej normie opalania – opalanie jest wówczas wydłużone. W mojej opinii takie łączenie usług ma coraz większy sens, gdyż coraz więcej klientów tego typu usług potrzebuje. Ludzie po prostu szukają takiego solarium, które będzie czymś porównywalnym do kąpieli w słońcu na plaży, z szumem fal
w tle…

Ile kosztuje łóżko solaryjne? Z jakimi kosztami należy się liczyć?

Budżet jest zróżnicowany. Urządzenia używane starego typu mogą kosztować ok. 10 tysięcy złotych, natomiast, czym urządzenia nowsze, tym cena wyższa – dochodzi nawet do 200 tysięcy złotych. Takie urządzenia są już w pełni wyposażone, z dodatkowymi elementami jak mgiełka wodna, aromaterapia, przewodnik głosowy czy możliwość podłączenia własnej muzyki z telefonu, lub chociażby kosmetycznego światła czerwonego, które neutralizuje negatywne aspekty opalania – neutralizuje starzenie się skóry czy pobudza skórę do produkcji kolagenu. Technologia rozwija się niezwykle szybko i dąży w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa naszej skórze.  Mnogość elementów w nowoczesnych urządzeniach solaryjnych powoduje jednak, że urządzenia mogą być bardzo drogie, ale jednocześnie jakość, poziom tej usługi jest nieporównywalny z usługą sprzed 8, 10 czy 15 lat. Jeżeli więc ktoś planowałby otworzyć punkt solaryjny, to najpierw powinien sprawdzić, co w ogóle w tej chwili jest dostępne na rynku, no i co oferuje okoliczna konkurencja, jakiej jakości ma sprzęt i jakie lampy.

Dziękuję za rozmowę

 

 

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd

Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!

Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
28 marca 2023

Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!

15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • 3 najważniejsze trendy w letnim makijażu według wizażysty gwiazd
  • Świadome opalanie. To będzie modne tego lata!
  • Skin Progress – progresywna odpowiedź na niedoskonałości skóry
  • Alkmie poszerza linię przeciwsłoneczną – ochrona i pielęgnacja w jednym
  • Wegańska stylizacja włosów z nowościami Neboa
maj 2023
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« kwi    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

8 września 2020

Floslek: Nowe balsamy do rąk z mlekami roślinnymi

25 listopada 2020

Rynek kosmetyków na świecie. Jakie są obecnie najważniejsze trendy?

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.