Sieć salonów kosmetycznych Kontigo w maju rozpoczęła współpracę z Fundacją EkoRozwoju. W ramach działań będzie przekazywać 5 proc. zysku ze sprzedaży produktów Garden Planet na rzecz fundacji i programu Dla Pszczół.
Kontigo w swoim asortymencie posiada bogaty wachlarz kosmetyków naturalnych i wegańskich. W ubiegłym roku do oferty dołączyła nowa marka autorska kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – Garden Planet. Produkty te zostały stworzone z myślą o kobietach, dla których ważna jest pielęgnacja naturalnymi kosmetykami, a jednocześnie bliska jest im troska o naturę i zagrożone gatunki zwierząt. To właśnie ze sprzedaży produktów Garden Planet Kontigo będzie przekazywało 5 proc. zysku na rzecz działającej od 1991 roku Fundacji EkoRozwoju i jej programu Dla Pszczół.
Z marką Garden Planet “Dbam o to, co piękne”
Garden Planet to marka wegańskich kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów: szamponów, masek i odżywek, które zawierają minimum 94 proc. składników pochodzenia naturalnego. Na produktach można znaleźć wizerunki czterech zagrożonych gatunków zwierząt wraz z ciekawostkami edukacyjnymi na ich temat: lemura, koali, słonia oraz pszczoły. Ponadto każda linia wzbogacona jest o dobroczynny ekstrakt lub olej roślinny, który w środowisku naturalnym powiązany jest z gatunkiem zwierzęcia będącego bohaterem danej serii.
– Misją Garden Planet jest edukacja, poprzez którą chcieliśmy zwrócić uwagę na wpływ działalności człowieka na przyrodę, dlatego opatrzyliśmy ją hasłem „Dbam o to, co piękne”. Już na etapie tworzenia tej marki wiedzieliśmy, że oprócz wysokojakościowych naturalnych i wegańskich receptur, chcemy zwrócić uwagę na wpływ działalności człowieka na ekosystem. Z tego względu opakowania produktów przeznaczone są do recyklingu, a składniki użyte do produkcji pozyskiwane są z upraw nieszkodzących naturalnemu środowisku zwierząt. Wiemy, jak ważna jest bioróżnorodność w ekosystemie, dlatego szerzymy wiedzę na temat zagrożonych gatunków zwierząt, w tym między innymi pszczół, które w szczególności spełniają istotną rolę dla prawidłowego funkcjonowania środowiska – mówi Aneta Nowakowska – Kierownik Zarządzania Kategorią w Kontigo. – Aby jeszcze w większym stopniu przyczynić się do ochrony przyrody, zdecydowaliśmy się na współpracę z Fundacją EkoRozwoju, której tak samo, jak nam bliska jest troska o środowisko naturalne i bioróżnorodność – dodaje.
Wyjątkowa współpraca na rzecz pszczół
To właśnie na rzecz bohaterki jednej z linii produktowej – pszczoły, sieć sklepów kosmetycznych Kontigo przyłączyła się do projektu Fundacji EkoRozwoju Dla pszczół.
– Praca pszczół jest kluczowa dla zachowania bioróżnorodności i światowej produkcji żywności – można śmiało stwierdzić, że od ich losu zależy życie człowieka. Pszczoły oraz inne zapylacze odpowiadają za zapylanie roślin stanowiących ponad 1/3 zbilansowanej ludzkiej diety. Dlatego w ramach projektu Dla Pszczół nasza fundacja dokłada wszelkich starań, by odwrócić trend spadku liczby zapylaczy poprzez tworzenie przestrzeni przyjaznych dla tych owadów – komentuje Emilia Militowska z Fundacji EkoRozwoju. – Cieszymy się, że troska o naturę jest bliska również firmie Kontigo, która zdecydowała się na wsparcie naszego programu Dla Pszczół. Dzięki przekazanemu zyskowi ze sprzedaży kosmetyków marki Garden Planet będziemy mogli w dalszym ciągu tworzyć przestrzenie przyjazne pszczołom, a także realizować szereg działań edukacyjnych i informacyjnych na temat ochrony owadów zapylających – dodaje.
Fundacja EkoRozwoju działa na rzecz ochrony przyrody, krajobrazu i bioróżnorodności. W ramach projektu “Dla Pszczół” stworzyła do tej pory m.in. pastwiska o łącznej powierzchni ponad 5000 m2, poddała pielęgnacji 2 aleje śródpolne, posadziła 600 starych odmian drzew owocowych, tworzy dla owadów hotele oraz miejskie pasieki. Ponadto ma w planach stworzenie łącznie 13 stref miododajnych i 9 schronień dla zapylaczy, a także rabat edukacyjnych na terenach szkół. Dla FER równie ważne jest edukowanie o losie zapylaczy, dlatego Fundacja tworzy materiały edukacyjne, organizuje warsztaty, seminaria, webinary oraz wycieczki edukacyjne.
inf. prasowa