Firma Henkel Polska otrzymała Biały Listek CSR POLITYKI w 9. edycji zestawienia największych firm w Polsce, które prowadzą działania zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To już siódma edycja, w której Henkel Polska zdobył wyróżnienie za działania CSR.
Tygodnik POLITYKA we współpracy z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz dziewiąty opublikowały listę firm działających w Polsce, które wdrażają rozwiązania, wspierające zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne. Ranking tworzony jest na podstawie normy ISO 26000, która obejmuje siedem kluczowych obszarów odpowiedzialności: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowanie wobec pracowników, ochronę środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesową i zaangażowanie społeczne.
W tegorocznej edycji firma Henkel Polska została wyróżniona Białym Listkiem CSR za kampanię #ReThinkFashion, akcję marki Perwoll, której ambasadorką jest Maja Sablewska. Celem inicjatywy jest edukacja społeczeństwa w obszarze odpowiedzialnych zachowań konsumenckich związanych z zakupem odzieży. Firma zachęca Polki i Polaków do dokonywania bardziej świadomych wyborów, przede wszystkim w oparciu o jakość ubrań i edukuje ich w zakresie odpowiedniej dbałości o garderobę. To jeden ze sposobów na zmniejszenie naszego codziennego śladu węglowego, z korzyścią dla środowiska.
W ramach akcji została stworzona podstrona www.perwoll.pl/rethinkfashion, na której konsumenci mogą znaleźć wiele porad i ciekawostek, jak również sporą dawkę wiedzy na temat samej filozofii slow fashion.
Kampania wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności Henkla. Firma nieustannie dąży do ograniczania śladu środowiskowego własnych operacji biznesowych. Ważną częścią odpowiedzialności firmy jest także skuteczna edukacja konsumencka.
źródło i fot: henkel.pl