SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry
  • Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna
  • Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato
  • ABC plażowania O czym należy pamiętać podczas kąpieli słonecznych?
  • Lato w stylu eko
  • Anti-aging z efektem WOW
  • Codzienna ochrona przeciwsłoneczna
  • Yasumi Kobido Peptide
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    15 października 2024

    Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry

    15 października 2024

    Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna

    19 lipca 2024

    Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Temat przy kawie»Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

0
By ka rola on 20 marca 2021 Aktualności, Temat przy kawie

Związek Firm Public Relations wraz z firmą badawczą OpinionWay zrealizował badanie, którego celem było zidentyfikowanie problemów i barier, jakie napotykają kobiety pracujące w branży PR. Jak wynika z raportu, zarządy z przewagą kobiet stanowią w Polsce 12%. Jest to wartość dwukrotnie większa w porównaniu do wyników, jakie opublikowano w raporcie „Global Women in PR – Annual Index 2020”. Większość badanych uważa, że udział kobiet w zarządach zwiększa kreatywność firmy oraz pomaga zwiększyć jej produktywność.

– Branża PR stereotypowo może być postrzegana jako „kobieca”, jednak do tej pory brakowało analiz mówiących o tym, czy jest to branża równych szans, jeśli chodzi o dostęp kobiet do wyższych stanowisk. Raport – jako pionierskie badanie analizujące ten obszar – ma więc dużą wartość, przynosząc jednocześnie wiele ciekawych wniosków w odniesieniu do światowego badania Global Women in PR – wskazuje Agnieszka Bacińska, CEO Walk PR.

Środowisko pracy

Branża PR już od dawna cechowała się elastycznością pracy. Aż 70 % specjalistów zadeklarowało, że przed pandemią wywołaną COVID-19 pracowało elastycznie i ten model został oceniony pozytywnie.
Praca zdalna, elastyczny czas pracy oraz możliwość szkoleń to trzy najpopularniejsze rozwiązania istniejące w polskich firmach. Natomiast wśród najbardziej pożądanych rozwiązań znalazła się także premia za wydajność pracy, wskazana przez 67% badanych.

Bariery dla przywództwa

W raporcie, w kontekście awansowania zaprezentowano bariery, które najczęściej uniemożliwiają kobietom zdobycie wyższych stanowisk. Opieka nad dziećmi i bliskimi to najczęściej wskazywany powód utrudniający awans. Kolejne, często wskazywane przeszkody to brak równowagi między życiem zawodowym a prywatnym na wyższych stanowiskach oraz brak przejrzystości w procesie rekrutacji i awansowaniu.

– Raport „Kobiety w PR” daje nie tylko kompleksową wiedzę o pozycji kobiet w branży PR w naszym kraju, ale mówi też o barierach dla rozwoju kobiecych karier na tle globalnych wyników. Jedną z kluczowych, a jednocześnie uniwersalnie wskazywanych, barier dla rozwoju karier jest opieka nad dziećmi i bliskimi. Trzeba jednak przyjrzeć się różnicom w polskich i globalnych wynikach w tym obszarze, bo wiele mówią o wzorcach płci w naszej kulturze – mówi Piotr Sztabiński, Business Development Director, OpinionWay.

Wpływ rodzicielstwa na rozwój zawodowy

54% specjalistów PR wskazało, że opieka nad dziećmi w gospodarstwie domowym jest po stronie kobiet, a 33% dzieli opiekę z partnerem. Zdaniem 52% badanych konieczność opieki nad dziećmi ma negatywny wpływ na karierę zawodową, zaś 62% respondentów (dwa razy więcej niż na świecie) zadeklarowało, że musiało pracować dłużej przez konieczność opieki nad kimś bliskim.

– Model „matki Polki” nadal realnie funkcjonuje w rodzinnej praktyce. Ponad połowa polskich specjalistek PR przyznaje, że jest główną odpowiedzialną osobą za wychowanie dzieci, podczas gdy globalnie ten odsetek jest o przeszło 10 punktów procentowych niższy. Partnerzy, mężowie kobiet pracujących w PR, jako osoby głównie odpowiedzialne za wychowanie dzieci w globalnym badaniu są wskazywani przez co dwudziestą specjalistkę PR, w Polsce – przez ani jedną. Podobną różnicę obserwujemy w przypadku urlopów tacierzyńskich. Globalnie, odsetek osób wskazujących taką możliwość w firmie, w której pracują jest przeszło dwa razy wyższy niż w Polsce. Widać więc, że zmiany w zawodowej pozycji kobiet w naszym kraju, ale także w branży PR, zachodzą powoli i pozostają w relacji z wzorcami kulturowymi – dodaje Piotr Sztabiński.

Dysproporcja w płacach

31% ankietowanych stwierdziło, że istnieją różnice w wynagrodzeniach na kierowniczych stanowiskach wyższego szczebla na korzyść mężczyzn. Jedynie 5% pracodawców (na świecie 14%) ujawnia różnice w wynagradzaniu kobiet i mężczyzn w swoich firmach.

Jak podsumowuje Agnieszka Bacińska – W wymiarze praktycznym polski rynek PR wypada naprawdę nieźle, ponieważ zarządy składające się w większości z mężczyzn stanowią u nas 43 proc., a na świecie aż 63 proc. Jednocześnie zarządy kobiece to w Polsce 12 proc., a na świecie połowa mniej. W wymiarze regulacyjnym mamy już jednak trochę do nadrobienia: obowiązywanie firmowych zasad dotyczących równości płci deklaruje w Polsce 38 proc. badanych, a na świecie 52 proc. Obowiązki opiekuńcze wszędzie postrzegane są jako główna bariera utrudniająca awans. To dla nas jasne wskazanie, w jakim obszarze potrzeba szukać rozwiązań.

Badanie „Kobiety w PR” przeprowadzono na przełomie lutego i marca 2021 roku wśród pracowników branży PR, zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Zebrano 167 odpowiedzi. Wykorzystano kwestionariusz przygotowany przez firmę Opinium na zlecenie Global Women in PR (GWPR).

Badanie GWPR zrealizowano w roku 2020 na próbie 378 specjalistów z branży PR z całego świata (z pominięciem Polski) i to badanie stanowi punkt odniesienia dla lokalnych, polskich wyników.

źródło i fot: newsrm.tv

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry

Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna

Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
25 września 2023

Czy jesteś gotowa na jesień? Ekotyki przychodzą z pomocą!

28 marca 2023

Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!

15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry
  • Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna
  • Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato
  • ABC plażowania O czym należy pamiętać podczas kąpieli słonecznych?
  • Lato w stylu eko
listopad 2025
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« paź    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

28 września 2020

Kosmetyczny prezent na Dzień Chłopaka?

10 grudnia 2020

GREEN for skin w gronie światowych COSMO TRENDS

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.