W każdym Rossmannie w Polsce, od połowy listopada, będzie przynajmniej jedna kasa samoobsługowa. Planujemy także nowy, jeszcze prostszy system kasowy – łatwy w obsłudze dla seniorów. Zakupy będą bezpieczniejsze i szybsze, a pracownicy będą mieli więcej czasu dla klientów w sklepie.
Na początku tego roku w naszych drogeriach było 900 kas samoobsługowych. Planowaliśmy, że do końca tego roku w każdej z 1.450 drogerii w Polsce, dla wygody klientów, będzie choć jedna taka kasa. Tymczasem do końca roku w Rossmannach będzie ich ponad dwa razy więcej – 2.100.
Aż 350 z nich to tzw. kasy hybrydowe. Rozwiązanie dotychczas niespotykane na polskim rynku, zostało przygotowane „na miarę”, specjalnie dla Rossmanna. Takie kasy na co dzień funkcjonują jako samoobsługowe. Ale w każdej chwili mogą także pełnić funkcję kas tradycyjnych, obsługiwanych przez pracownika drogerii, przy których klient zapłaci także gotówką.
Zwiększenie liczby kas samoobsługowych oznacza, że nasi pracownicy będą mieli więcej czasu na udzielanie porad klientom, uzupełnianie towarów na półkach czy objaśnianie jak korzystać z rabatów w mobilnej aplikacji Rossmann PL.
Niebawem wprowadzona zostanie jeszcze łatwiejsza w obsłudze aplikacja kasowa. Swoją funkcjonalnością i wyglądem, będzie spójna z aplikacją mobilną Rossmann PL i drogerią internetową (kolorystyka biało-czerwono-czarna, prosta czcionka).
Obsługa kasy stanie się dla klientów jeszcze łatwiejsza. Na jej ekranie, w trzech prostych krokach, klienci zeskanują kartę Klubu Rossmann, następnie produkty, a na końcu wybiorą sposób płatności. Na monitorze nie będą wyświetlane żadne dodatkowe pytania i reklamy. Wyraźnie zostanie pokazane, ile klient zaoszczędził na zakupie danego produktu (wysokość rabatu i kwoty) i ile łącznie na całych zakupach.
To znacznie ułatwi zakupy seniorom, których Rossmann zachęca do płacenia przy kasach samoobsługowych. Korzystanie z nich przyspiesza robienie zakupów, a płatność zajmuje mniej niż minutę.
źródło i fot: rossmann.pl