SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
  • L’Oréal Professionnel Paris prezentuje wirtualne fryzury i wkracza do Metaverse we współpracy z platformą Ready Player Me
  • Uśmiechnij się do zdrowia – Nieestetyczne przebarwienia na zębach. Skąd się biorą?
  • Zadbaj o skórę po zimowym wyjeździe – zastosuj te 4 wskazówki!
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    20 marca 2023

    Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

    20 marca 2023

    Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach

    15 marca 2023

    Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Ważne dla branży»Bielenda Kosmetyki poszerza portfolio o marki Dermika i Soraya

Bielenda Kosmetyki poszerza portfolio o marki Dermika i Soraya

0
By ka rola on 13 listopada 2020 Aktualności, Marki kosmetyczne, Ważne dla branży

Firma Bielenda Kosmetyki rozpoczęła procedurę włączenia do swojego portfolio marek segmentu skincare Orkla Group: Dermika i Soraya. To bezprecedensowy proces konsolidacji na polskim rynku kosmetycznym. Strategicznym partnerem transakcji jest niezależny doradca private equity – Innova Capital. Stosowne wnioski właśnie zostały złożone do UOKiK.

Konsolidacja jest jednym z elementów strategii rozwoju firmy, wpisującym się w globalny trend przejęć i fuzji, których dokonują najmocniejsi gracze rynkowi. Jednym z takich graczy na polskim rynku kosmetycznym jest Bielenda Kosmetyki. Od przeszło trzydziestu lat firma oferuje kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Wdraża skuteczne rozwiązania pielęgnacyjne, łączące właściwości składników naturalnych z osiągnięciami nauki i technologii.

Posiada własne centrum badawcze oraz nowoczesne linie produkcyjne w fabryce zlokalizowanej w Krakowie

Firma powstała w 1990 roku. Była efektem szerokiej biotechnologicznej wiedzy, doświadczenia, ogromnej determinacji, biznesowej wizji i intuicji założycielki firmy – Barbary Bielendy.  Obecnie firma jest zarządzana przez kolejne pokolenie właścicielskie. Za rozwój segmentu kosmetyki detalicznej odpowiada Marek Bielenda, prezes zarządu spółki. Natomiast kosmetyka profesjonalna i eksport to kompetencje Jacka Bielendy, członka zarządu firmy.

W czerwcu 2019 roku Bielenda przejęła kosmetyczny start-up BodyBoom

Rozwinęła tę markę o produkty do pielęgnacji ciała, twarzy i kosmetyki dla dzieci, wzmocniła dystrybucję, wprowadzając do tradycyjnego kanału sprzedaży. Realizując tamtą transakcję, firma zapowiadała dalsze plany ekspansji.

Obecnie firma wdraża proces akwizycji dwóch marek: Dermika i Soraya. Po zatwierdzeniu przez organy ochrony konkurencji, transakcja zostanie sfinalizowana. Tym samym Soraya  i Dermika dołączą do marek zarządzanych przez firmę Bielenda Kosmetyki: Bielenda, Bielenda Professional, SupremeLab, BodyBoom, FaceBoom, BabyBoom. Inwestycja przełoży się na wzrost udziałów rynkowych firmy głównie w segmencie kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała. Pozwoli zdywersyfikować ofertę pod kątem pozycjonowania na półce.

„Jesteśmy przekonani, że obecna akwizycja wpłynie na przyspieszenie wzrostu wartości firmy. Jesteśmy jednym  z najpoważniejszych graczy na rynku beauty w Polsce. Obecny ruch niewątpliwie ugruntuje naszą pozycję” – mówi Marek Bielenda, prezes spółki.

„Cieszymy się, że możemy jako partner i inwestor uczestniczyć w sukcesie Bielenda Kosmetyki, wspierając spółkę w procesie konsolidacji obejmującym tak rozpoznawalne w branży kosmetycznej podmioty – Dermika i Soraya.  W ramach naszej strategii inwestujemy w spółki mające silną branżową pozycję, gotowe do dynamicznego wzrostu, poprzez konsolidację, wzmacnianie pozycji na rynku krajowym i ekspansję na rynki międzynarodowe.  Wierzymy, że włączenie dwóch marek o ugruntowanej pozycji do portfela Bielenda Kosmetyki zwiększy konkurencyjność firmy i otworzy przed nią szerokie perspektywy rozwoju.” – stwierdził Leszek Muzyczyszyn, Senior Partner w Innova Capital, który nadzorował inwestycję po stronie Innova.

Transakcja jest także szansą dla włączanych do portfolio marek na równie szybki rozwój jak marka parasolowa

Bielenda jest bowiem jednym z najsilniejszych i najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich brandów. Zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych.

„Przyłączenie tych dwóch marek do naszego portfolio jest źródłem ogromnej satysfakcji. Dermika  i Soraya powstawały w tym samym czasie co nasza firma. Był to okres transformacji naszego kraju na wielu płaszczyznach – także gospodarczej. Powstawały nowe biznesy, za którymi stały osoby z ciekawymi pomysłami i odwagą. Tak też miało to miejsce w przemyśle kosmetycznym. Zawsze ogromnym szacunkiem darzyliśmy założycielkę marek Dermika i Soraya – Jolantę Zwolińską i wierzymy w potencjał tych marek.” – komentuje decyzję Marek Bielenda, a Jacek Bielenda, członek zarządu firmy dodaje: „Jesteśmy przekonani, że przez włączenie tych marek do Grupy Bielenda rozwiniemy ich potencjał nie tylko w handlu detalicznym, ale także w obrębie kosmetyki profesjonalnej. Przygotowujemy się również do wzmocnienia eksportu – nasza oferta będzie bezkonkurencyjna w zakresie asortymentu i wachlarza cenowego”.

źródła i fot: inf. prasowa

Bielenda BodyBoom Dermika Soraya
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!

12 stycznia 2022

Startuje Plebiscyt EKOTYKI 2021!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« lut    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

8 września 2020

Floslek: Nowe balsamy do rąk z mlekami roślinnymi

25 listopada 2020

Rynek kosmetyków na świecie. Jakie są obecnie najważniejsze trendy?

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.