SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry
  • Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna
  • Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato
  • ABC plażowania O czym należy pamiętać podczas kąpieli słonecznych?
  • Lato w stylu eko
  • Anti-aging z efektem WOW
  • Codzienna ochrona przeciwsłoneczna
  • Yasumi Kobido Peptide
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    15 października 2024

    Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry

    15 października 2024

    Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna

    19 lipca 2024

    Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Aktualności»92% Polaków kupujących online zakupy w Internecie robi raz w miesiącu i częściej

92% Polaków kupujących online zakupy w Internecie robi raz w miesiącu i częściej

0
By ja ga on 21 września 2020 Aktualności, Drogerie, Temat przy kawie, Ważne dla branży

Według najnowszego raportu ExpertSender Zakupy online w Polsce 2020 Polacy chętnie robią zakupy w e-sklepach. W ciągu miesiąca, 31 proc. badanych stwierdziło, że wydaje od 101 do 300 zł, a 28 proc. że jest to około 301-500 zł. Najbardziej pożądanym udogodnieniem dla co piątego ankietowanego jest szybka i
przewidywalna dostawa. Natomiast największym utrudnieniem dla 15 proc. wyskakujące reklamy na stronach internetowych. Co ciekawe prawie co 10 osoba zadeklarowała, że nie porzuciła w ostatnim czasie koszyka.

Wzmożony ruch w sklepach internetowych

W 2019 roku wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w bieżącym roku
prognozowano na około 20%. Obserwujemy wzmożony ruch w sklepach internetowych.
Dlatego wartość e-commerce w tym roku może być znacznie większa niż pierwotnie
przewidywano.

Większa konkurencja

Klienci chętnie kupują w internecie. Tylko 1% ankietowanych twierdzi, że robi
to raz na rok. Zwiększone zainteresowanie e-handlem powoduje też zwiększoną
konkurencję między sklepami internetowymi. Starają się one przyciągnąć nowych i
zatrzymać istniejących klientów wszystkimi możliwymi sposobami. Pomocne w tym jest
wykorzystywanie automatyzacji wielokanałowego marketingu — mówi Krzysztof Jarecki,
CEO ExpertSender.

Co piąta osoba wydaje ponad 500 zł miesięcznie na e-zakupy

W tym momencie 43 proc. badanych deklaruje, że kupuje online od minimum 8 lat.
Natomiast 22 proc., że jest to od 4 do 8 lat. Tylko 3 proc. osób robi zakupy online nie dłużej
niż rok.

Co ważne na e-zakupy obecnie decydujemy się bardzo często. Na tę sytuację zapewne
miała wpływ pandemia COVID-19 i wynikająca z tego kwarantanna społeczna. Tylko 8 proc.
ankietowanych stwierdziło, że kupuje online raz na kwartał lub rzadziej. Podczas gdy 59
proc. twierdzi, że robi minimum raz w miesiącu. A 33 proc. minimum raz w tygodniu.

Inną kwestią są wydatki na zakupy w Internecie. Według deklaracji 31 proc. osób najczęściej
wydaje w ciągu miesiąca kwoty rzędu 101-300 zł, a dla 28 proc. to 301-500 zł. Warto też
zauważyć, że ponad 500 zł miesięcznie i więcej wydaje aż 22 proc. osób.

64 proc. osób nie potrzebuje sklepu stacjonarnego

Na decyzje zakupowe e-klientów ma wpływ szereg udogodnień. Jeszcze niedawno jednym z
ważniejszych z nich był punkt stacjonarny e-sklepu, w którym klient może obejrzeć produkt
i/lub odebrać go osobiście. Dziś aż 64 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma takiej
potrzeby.

Z drugiej strony to na co kładzie się szczególny nacisk, jest szybka i przewidywalna
dostawa. To najczęściej wskazywana kwestia, która ma pozytywny wpływ na wybór e-
sklepu, za którą opowiedziała się co piąta ankietowana osoba. Kolejnymi udogodnieniami,
które zachęcają Polaków do zakupów online i są: najniższa cena 16 proc., a także opinie o
sklepie 14 proc. i dostępność wielu produktów 13 proc.

91 proc. osób porzuciło koszyki w tym miesiącu

Wśród czynników, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe, są także utrudnienia,
które skutecznie potrafią odwieźć klienta od zakupu. Na liście najczęściej wskazywanych trudności znalazły się kolejno:

  • wyskakujące reklamy na stronie 15 proc.,
  • brak przewidywalnej lub darmowej dostawy 14 proc.,
  • reklamy nieinteresujących produktów 13 proc.,
  • powtarzające się reklamy 13 proc.,
  • skomplikowana strona internetowa 12 proc.,
  • brak ulubionych metod płatności 12 proc.,
  • utrudniony kontakt ze sprzedawcą/ obsługą klienta 10 proc.,
  • reklamy już zakupionych produktów 11 proc.

Trudności te, choć nie jedynie, często przekładają się na rezygnację z zakupu. Tak zwane
porzucone koszyki, czyli sytuacje, kiedy klient dodaje do koszyka produkt lub usługę, jednak
nie decyduje się na zakup, są dość częstym zjawiskiem i dużym wyzwaniem dla e-
sprzedawców. Najlepiej obrazują to odpowiedzi ankietowanych. Aż 91 proc. z nich
zadeklarowało, że porzuciło koszyki w ciągu ostatniego miesiąca. W tym 35 proc. osób
deklaruje, że robi to dość często, a 18 proc. twierdzi, że zdarza się to bardzo często. To
oznacza, że tylko 9 proc. nie zrobiło tego w ciągu ostatniego miesiąca.

Niechętnie kupujemy produkty wielkogabarytowe i kolekcjonerskie

Wśród wielu dostępnych kategorii produktów online i tu klienci mają swoje typy. Podczas
gdy w jednych zakupy robione są często, w innych jest to sporadyczne. Respondenci
zapytani o to, w których kategoriach nigdy nie zrobili e-zakupów najczęściej wskazywali:
samochody i części samochodowe 10 proc. wskazań, materiały budowlane i wykończeniowe
9 proc. wskazań, a także artykuły dla kolekcjonerów 8 proc.

Natomiast najrzadziej zaznaczane były, a więc najchętniej kupowane, kategorie takie jak:
książki, płyty i filmy (1 proc.), bilety do kina lub teatru (1,25 proc.), a także multimedia (2
proc.). Co ciekawe 3 proc. ankietowanych stwierdziło, że przynajmniej raz zrobiło zakupy w
każdej z możliwych kategorii.

Pełna wersja raportu: https://expertsender.pl/download/zakupy-online-w-polsce-2020

źródło: newseria
fot. pixabay

ExpertSender raport skle internetowy zakupy online
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry

Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna

Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
25 września 2023

Czy jesteś gotowa na jesień? Ekotyki przychodzą z pomocą!

28 marca 2023

Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!

15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry
  • Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna
  • Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato
  • ABC plażowania O czym należy pamiętać podczas kąpieli słonecznych?
  • Lato w stylu eko
listopad 2025
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« paź    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

31 marca 2021

Za co lubimy kosmetyki z owocami?

29 kwietnia 2021

Lawendowe pola – odprężenie dla skóry i zmysłów

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.