Za nami już druga edycja targów kosmetyków naturalnych Ekocuda online, które odbyły się 13-14 czerwca br. Tym razem targi zgromadziły ponad 70 tysięcy fanów naturalnej pielęgnacji! W ramach wydarzenia na Instagramie odbył się również tydzień ekspercki. Jak podkreślają organizatorzy, efekty wydarzenia przerosły ich najśmielsze oczekiwania.
Pomysł na zorganizowanie targów w wersji online narodził się, gdy wydarzenia stacjonarne musiały zostać odwołane z powodu koronawirusa. Organizatorzy zdając sobie sprawę z tego, że wierni fani od dawna wyczekiwali wiosennych Ekocudów, wiedzieli, że nie mogą ich zawieść!
– Szukając rozwiązania w tej trudnej dla wszystkich sytuacji, wpadliśmy na pomysł zorganizowania targów online. Każda odsłona wydarzenia w wersji stacjonarnej przyciągała tłumy miłośników naturalnych kosmetyków, czuliśmy, że nie możemy po prostu odwołać wydarzenia! Tak więc pierwsza internetowa edycja, choć zorganizowana dość spontanicznie, to okazała się prawdziwym hitem! – mówi Zuzanna Mierzejewska, właścicielka marki i organizatorka Ekocudów. Dodaje: Zachęceni sukcesem pierwszej edycji zdecydowaliśmy, że warto kontynuować pomysł targów online. Druga odsłona wydarzenia odbyła się z jeszcze większym rozmachem!
113 marek kosmetycznych
Podczas czerwcowych targów swoją ofertę przedstawiło aż 113 marek kosmetycznych, a ich przekaz wyświetlono ponad 1,7 mln razy! Każda z firm przygotowała na tę okazję specjalne oferty
i promocje. Organizatorzy podkreślają również, że istotnym celem Ekocudów online było wsparcie przedsiębiorców, dla których czas epidemii okazał się wyjątkowo trudny. To doskonały przykład na to, że również w biznesie można i warto wzajemnie się wspierać. Dzięki temu wystawcy dostali platformę do zaprezentowania swojej oferty, a uczestnicy zyskali szeroki wybór najlepszych naturalnych produktów.
Ekocudna społeczność
Wokół Ekocudów powstała cała społeczność osób, które poszukują nowych kosmetyków, lubią dzielić się swoją wiedzą i wymieniać doświadczeniami z innymi. Fani Ekocudów podczas każdej edycji podkreślali, jak ważna jest dla nich możliwość spotkania się z innymi osobami o podobnych zainteresowaniach, a także z producentami kosmetyków, od których mogli czerpać wiedzę. Z myślą o tej społeczności powstał tydzień ekspercki, w ramach którego odbyło się 10 live’ów z ekspertami.
10 live’ów z ekspertami
– Podczas live’ów z ekspertami zaobserwowaliśmy bardzo duże zaangażowanie naszej ekocudownej społeczności. Uczestnicy zadawali pytania, dzielili się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami,
a eksperci zapewnili dużą dawkę merytorycznej wiedzy. Wiedzieliśmy, jak ważna dla fanów Ekocudów jest możliwość kontaktu z wystawcami i innymi miłośnikami naturalnej pielęgnacji, dlatego tak zależało nam na znalezieniu formy, która będzie to umożliwiać. Instagram okazał się do tego idealnym miejscem. – podkreśla Zuzanna Mierzejewska.
Dla tych, którzy przegapili live’y – nic straconego – wciąż można obejrzeć je na Instagramie Ekocudów i skorzystać z wiedzy ekspertów.
Sukces internetowych edycji Ekocudów pokazuje, że zapotrzebowanie na tego typu wydarzenia jest ogromne. Pomimo trudności warto więc pójść za przykładem organizatorów tych targów i zamiast poddawać się – szukać nowych rozwiązań.
źródło: Ekocuda
fot. pixabay.com