Kosmetyki dla mężczyzn idą po crowdfunding. Zapowiedź emisji FerrumLabs S.A.

0

FerrumLabs S.A., właściciel nowej marki pielęgnacyjnej premium dla mężczyzn – True™ men skin care – zapowiada na czerwiec emisję crowdinvestingową. Mimo niedawnego debiutu na rynku, spółka jest już obecna ze swoimi produktami w siedmiu krajach europejskich, zbierając bardzo dobre recenzje od konsumentów. Planowane w ramach emisji finansowanie na poziomie niemal 1,5 mln zł, FerrumLabs chce przeznaczyć m.in. na zwiększenie skali produkcji i rozszerzenie asortymentu.

Według raportu Euromonitor International, światowy rynek męskiej pielęgnacji miał osiągnąć w 2020 roku wartość ponad 60 mld dol. oraz potroić swoje przychody od 2015 roku[1]. Segmentem o największej dynamice wzrostu w ciągu ostatnich 10 lat są kremy do twarzy, których obecnie używa regularnie niemal 30 proc. mężczyzn w Polsce[2]. Warto przy tym podkreślić, że mężczyźni zaczynają zwracać uwagę na pielęgnację twarzy od ok. 30-35 roku życia, a to obecnie, według danych GUS, najliczniejsza grupa wiekowa w Polsce[3].
Producenci dostrzegają też coraz większy potencjał tzw. „silver generation”, czyli osób w wieku 50+. To najszybciej rosnąca grupa wiekowa w Polsce, stanowiąca prawie 40 proc. naszej populacji[4]. To właśnie z myślą o tej grupie rozwija się trend „silver economy”, ukierunkowany na wykorzystanie potencjału nabywczego osób starszych i starzejących się. Coraz więcej dojrzałych mężczyzn będzie sięgać po produkty, które pomogą im zachować na dłużej atrakcyjny wygląd, będący ważnym elementem tzw. wellbeing, zdrowego stylu życia i dbania o kondycję fizyczną oraz psychiczną. Rosnącą popularność kosmetyków dla mężczyzn potwierdzają chociażby dane Google Trends, gdzie zainteresowanie frazą „man skincare” wzrosło czterokrotnie od 2016 roku (w globalnych wynikach wyszukiwarki).
Marka stworzona z rynkowych i osobistych potrzeb
Mimo dynamicznego wzrostu, kosmetyki dla mężczyzn stanowią wciąż jedynie 10 proc. światowego rynku kosmetycznego[5]. Biorąc pod uwagę wspomniane trendy oraz pomyślne prognozy dla branży, kosmetyczną niszę postanowił zapełnić Maciej Adamaszek, prezes zarządu FerrumLabs S.A., a także doświadczony biznesmen i twórca marek, takich jak sieć kawiarni „W biegu Cafe” czy restauracji „Charlie Food & Friends”. Doszły do tego także osobiste doświadczenia z produktami dla mężczyzn.
– Z wiekiem zacząłem zwracać coraz większą uwagę na kosmetyki do pielęgnacji twarzy. Po analizie rynku kosmetyków dla mężczyzn doszedłem do wniosku, że ciężko znaleźć preparaty w rozsądnej cenie, z dobrym, jakościowym składem, opartym na składnikach aktywnych w wysokich stężeniach. Postanowiłem więc stworzyć własną markę czerpiącą zarówno z naturalnych składników, jak i najnowszych osiągnięć biotechnologii. Produkty, które będą „mówiły same za siebie”, bez zbędnej marketingowej otoczki przesłaniającej realny skład – mówi Maciej Adamaszek, twórca True™ men skin care i prezes Ferrumlabs S.A.

Firma z międzynarodowym zasięgiem

True™ men skin care to pierwsza polska wegańska marka dla mężczyzn w segmencie premium. Pierwsza linia wypuszczona na rynek z początkiem 2021 roku – Advanced Age & Pollution Defence – to produkty zapewniające zaawansowaną ochronę przed starzeniem się skóry i negatywnym wpływem zanieczyszczeń środowiska. Zapewniają one prosty rytuał pielęgnacyjny, zgodny z potrzebami współczesnego, dbającego o siebie mężczyzny. Kosmetyki True™ men skin care są w 100 proc. wegańskie, produkowane w Polsce, a wszystkie surowce i opakowania pochodzą w 100% z UE. Są też wolne od: olejów mineralnych, parabenów, oleju parafinowego, siarczanów, SLS, SLES, DEA i alkoholu.
Jeszcze w tym roku planowany jest debiut kolejnych dwóch produktów z serii przeciwstarzeniowej, które uzupełnią linię i zapewnią kompleksową pielęgnację skóry twarzy. Firma ma globalne ambicje – marka jest już dostępna w sprzedaży zarówno na polskim rynku, jak i w Niemczech, Austrii, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii oraz we Włoszech. Od kwietnia spółka może pochwalić się statusem paneuropejskiego partnera Amazon Prime. W lipcu planowane jest wejście na kolejny zagraniczny rynek. Sama sprzedaż kosmetyków rośnie w średnim tempie ponad 100 proc. miesięcznie.

Dołącz do niszowego biznesu z globalnymi ambicjami

W czerwcu na platformie Beesfund ruszy kampania crowdinvestingowa True™ men skin care. W jej ramach wyemitowane zostaną akcje spółki o łącznej wartości niemal 1,5 mln zł. Zebrane środki FerrumLabs S.A. chce przeznaczyć przede wszystkim na zwiększenie skali produkcji kosmetyków True™ men skin care, rozszerzenie asortymentu, a także na prace nad nową linią produktową opartą o kolejny, globalny trend.
– Jesteśmy stosunkowo nowym graczem na rynku, dlatego liczymy na to, że emisja przyniesie nam liczne grono akcjonariuszy, z którymi zbudujemy zaangażowaną społeczność osób wierzących w nasz biznes oraz dostrzegających jego perspektywiczność. Zapraszamy do inwestycji wszystkich tych, którzy chcą rozwijać z nami nowoczesną, wyróżniającą się światową markę z globalnymi ambicjami – dodaje Maciej Adamaszek.
[1] https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/artykuly/meska-obecnosc-w-swiecie-beauty,55407 [2] Badanie TGI, Kantar Polska, 2020[3] GUS, „Stan i struktura ludności według wieku 1970-2050”[4] Raport „Power of SilverGeneration”, Ringier Axel Springer Polska, 2021 [5]
https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/artykuly/meska-obecnosc-w-swiecie-beauty,55407
źródło i fot: inf. prasowa
Udostępnij w

Zostaw wiadomość