SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry
  • Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna
  • Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato
  • ABC plażowania O czym należy pamiętać podczas kąpieli słonecznych?
  • Lato w stylu eko
  • Anti-aging z efektem WOW
  • Codzienna ochrona przeciwsłoneczna
  • Yasumi Kobido Peptide
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    15 października 2024

    Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry

    15 października 2024

    Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna

    19 lipca 2024

    Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Opakowania»Zrównoważony rozwój w każdym domu z Colgate-Palmolive

Zrównoważony rozwój w każdym domu z Colgate-Palmolive

0
By ka rola on 14 lipca 2021 Aktualności, Opakowania

Od stworzenia pierwszej w swoim rodzaju tubki na pastę do zębów nadającej się całkowicie do recyklingu, po inicjatywy w zakresie idei zero waste, czyli ograniczania odpadów oraz oszczędzania wody, firma Colgate-Palmolive konsekwentnie podąża wyznaczoną przez siebie drogą zrównoważonego rozwoju. Nadrzędnym celem firmy jest wprowadzenie bardziej przyjaznych środowisku produktów oraz wzmacniania proekologicznych nawyków w milionach domów w Polsce i na świecie.

Cykliczne badania świadomości i zachowań ekologicznych Polaków realizowanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska (1) pokazują, że świadomość ekologiczna w naszym kraju wzrosła, co wyraźnie przekłada się na nasze zachowania konsumenckie. Znacznie częściej niż w poprzednich latach zwracamy uwagę na ograniczenie zużycia wody (93% ) oraz wybieramy rozwiązania ekologiczne, nawet wtedy, gdy oznacza to dodatkowy koszt (82%). Większość z nas segreguje śmieci (96%), a ponad połowa przedkłada rower nad samochód (61%). Aż siedmiu na dziesięciu mieszkańców Polski uważa zmiany klimatu za bardzo poważny problem, a ponad połowa wskazała ochronę środowiska, jako dziedzinę w której nasz kraj ma najwięcej problemów do rozwiązania.

Jako firma o globalnym zasięgu produkująca artykuły gospodarstwa domowego obecne w domach na całym świecie częściej niż jakakolwiek inna marka z tej kategorii (2), Colgate-Palmolive jest świadoma zarówno spoczywającej na niej odpowiedzialności, jak i możliwości podjęcia działań na rzecz zdrowszej przyszłości dla ludzi oraz ochrony naszej planety. Niezależnie od tego, czy myjemy zęby pastą Colgate®, bierzemy prysznic z płynem do mycia ciała Sanex®, czy zmywamy naczynia płynem Palmolive® lub podłogi środkiem Ajax®, możemy mieć pewność, że wybierając te produkty dbamy wraz z marką o środowisko.

Traktujemy ochronę środowiska i kwestie społeczne jako katalizatory wzrostu w całym przedsiębiorstwie, a ​​zrównoważony rozwój jest zintegrowany ze wszystkimi aspektami naszej działalności – produktami, które tworzymy; sposobem, w jaki pracujemy; mechanizmami wprowadzania naszych produktów na rynek. – powiedział Noel Wallace, prezes i dyrektor generalny Colgate-Palmolive.

Pod koniec ubiegłego roku firma ogłosiła swoje  cele na 2025 rok w ramach strategii zrównoważonego rozwoju i wpływu społecznego. Obejmują one nie tylko zmianę praktyk biznesowych, tak aby były bardziej przyjazne dla środowiska, ale także tworzenie nowych technologii i procesów produkcyjnych.

Opakowania w 100% podlegające recyklingowi

Jednym z kluczowych zobowiązań firmy jest wyeliminowanie do 2025 r. jednej trzeciej nowo produkowanych tworzyw sztucznych w ramach przejścia na opakowania plastikowe nadające się w 100% do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania.

W 2020 r. firma wprowadziła na rynek całkowicie zdatną do recyklingu tubkę past Colgate® Smile for Good, która jest dostępna również na rynku polskim. Przy jej produkcji zastosowano polietylen o wysokiej gęstości (HDPE). Nowe, innowacyjne opakowanie zostało uznane za jeden z najlepszych wynalazków roku 2020 przez Time Magazine (3). Do 2025 r. wszystkie tubki z pastami do zębów marki Colgate® będą nadawać się do recyklingu. Warto podkreślić, że Colgate® nie zamierza chronić swojego pomysłu przed konkurencją. Otwarcie dzieli się tą technologią w celu redukcji odpadów generowanych przez miliardy tubek na pastę do zębów wyrzucanych każdego roku na świecie.

Produkty do mycia ciała Palmolive® również przechodzą transformację. Przezroczyste butelki Palmolive® pochodzą w 100% z recyklingu, co pozwala ograniczyć o 1,4 tys. ton wykorzystanie pierwotnego plastiku rocznie. Do 2025 roku wszystkie produkty marki mają mieć opakowania w 100% z recyklingu, być wielokrotnego użytku lub nadawać się do kompostowania.

Przyjazne środowisku formuły produktów

Nie tylko opakowanie, ale również składy produktów z portfolio Colgate-Palmolive są coraz bardziej przyjazne środowisku. Ich formuły są nieustannie udoskonalane, aby pomóc konsumentom prowadzić coraz bardziej zrównoważone życie. Dla przykładu obecna na polskim rynku marka Sanex® wprowadziła pod koniec ubiegłego roku linię żeli pod prysznic Sanex® ZERO%, które nie tylko dbają o nawilżenie skóry, ale również o planetę zawierając wegańską i biodegradowalną w 99% formułą. Z kolei wspomniana wcześniej pasta do zębów Colgate® Smile for Good to pierwsza linia marki Colgate, która na opakowaniu posiada przejrzyście opisane składniki i ich działanie, tak aby ułatwić swoim klientom podejmowanie świadomych decyzji. Starannie wyselekcjonowane składniki pasty pochodzą w 99,7% z naturalnych źródeł, zapewniając optymalną codzienną ochronę jamy ustnej.

Zerowa ilość odpadów

Kolejnym elementem strategii Colgate-Palmolive jest również inwestowanie w proces produkcyjny. Celem firmy jest zdobycie certyfikatu zerowej ilości odpadów (TRUE zero waste) dla wszystkich obiektów firmy oraz uzyskanie certyfikatu Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) amerykańskiej organizacji Green Building Council (USGBC) dla wszystkich nowych zakładów produkcyjnych Colgate-Palmolive do 2025 r. Do tej pory uzyskano 20 takich certyfikatów (4) – w tym dla polskiej fabryki w Świdnicy (5), gdzie wytwarzane są m.in. produkty marki elmex®.

Dążenie do standardu Net Zero Water i promowanie świadomości konsumentów w zakresie oszczędzania wody

Aby uzyskać certyfikat Net Zero Water, zakład musi udowodnić, że 100% wody pitnej, z której korzysta, jest zwracane do źródła, z którego została pobrana (na przykład studnia), lub pozyskane zostało z alternatywnego źródła (takiego jak system odprowadzania wody deszczowej). Celem Colgate-Palmolive jest osiągnięcie zerowego poziomu wody netto w zakładach produkcyjnych firmy, na obszarach dotkniętych niedoborem wody do 2025 r. W 2019 roku firma zmniejszyła zużycie wody na tonę produkcji o prawie 50% w porównaniu z 2002 rokiem, unikając zużycia wody wystarczającej do napełnienia 274 miliardów szklanek wody. Od momentu uruchomienia w 2016 r. programu „Save Water”, Colgate-Palmolive szacuje, że uniknęła zużycia 99 miliardów galonów wody i około 5,5 miliona ton metrycznych emisji gazów cieplarnianych.

Zero emisji CO2 i pozyskiwanie w 100% odnawialnej energii elektrycznej w globalnej działalności firmy do 2030 roku

Obecnie firma koncentruje się na przejściu na energię w 100% odnawialną dla wszystkich operacji globalnych do 2030 r. Badane są różne strategie wykorzystania zielonej energii, od umieszczania paneli słonecznych na dachach budynków, po zakup energii od zewnętrznych dostawców, którzy sprzedają energię wiatrową. Jednocześnie, firma dąży do osiągnięcia celu „Net Zero Carbon” do 2040 r., w ramach którego zrekompensuje lub usunie równoważną ilość dwutlenku węgla wytwarzaną przez całą zużywaną przez nią energię – w tym energię dojeżdżających do pracy pracowników.

Jako producent o globalnym zasięgu zdajemy sobie sprawę, że spoczywa na nas nie tylko odpowiedzialność, ale również szansa na przeprowadzanie realnych zmian mających wpływ na otoczenie. Zależy nam aby komunikować nasze postępy transparentnie do wszystkich zainteresowanych osób, zarówno wewnątrz, jak i na zewnętrz organizacji – dodała Ann Tracy, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Colgate-Palmolive.

Firma Colgate-Palmolive zdobyła wiele nagród za swoje nieustające zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Niedawno firma znalazła się na prestiżowej liście Fortune’s 2020 Change The World List. Co więcej, tylko w ubiegłym roku otrzymała swoją 10. z rzędu nagrodę Partner of the Year ENERGY STAR®, nagrodę US Green Building Council Leadership Award oraz wyróżnienie na liście EPA Green Power Partnership National Top 100.

Więcej na temat zaangażowania Colgate-Palmolive w zrównoważony rozwój na stronie

https://www.colgatepalmolive.com/en-us/core-values/sustainability

1 Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, październik 2020 r., PBS Sp z o.o. i BR Spółka z o.o. dla  Ministerstwa Klimatu i Środowiska

2 Kantar 2020 Global Brand Footprint Report, czerwiec 2020 r., kantarworldpanel.com

3 The Best Inventions of 2020. A Cool NewTube., grudzień 2020 r., time.com; Artykuł dostępny na stronie: https://time.com/collection/best-inventions-2020/5911424/toms-recyclable-tube/

4 Colgate-Palmolive Earns 11th Consecutive ENERGY STAR® Partner of the Year Award, businesswire.com., kwiecień 2021, Artykuł dostępny na stronie https://www.businesswire.com/news/home/20210413005753/en/

5 Colgate-Palmolive: Poland – Swidnica, gbig.org, dokument dostępny na stronie http://www.gbig.org/buildings/603616/details

źródło i fot: inf. prasowa

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry

Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna

Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
25 września 2023

Czy jesteś gotowa na jesień? Ekotyki przychodzą z pomocą!

28 marca 2023

Przygotowana na wiosnę? Sprawdź na śląskich Ekotykach!

15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • Kwas azelainowy – terapia na niedoskonałości skóry
  • Nowa odsłona aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze lepsza, jeszcze bardziej intuicyjna
  • Multifunkcyjny sok aloesowy w żelu – niezbędny kosmetyk na lato
  • ABC plażowania O czym należy pamiętać podczas kąpieli słonecznych?
  • Lato w stylu eko
maj 2025
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« paź    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

28 września 2020

Kosmetyczny prezent na Dzień Chłopaka?

8 kwietnia 2021

Mist Cream – nowość Floslek Laboratorium

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie a także z regulaminem strony. REGULAMIN ZgodaPolityka prywatności