Miniony rok obfitował w wiele zmian na rynku kosmetycznym, a co za tym idzie świadomość konsumentów odnośnie naturalnych kosmetyków stała się większa. – Rok 2020 zmienił cały rynek kosmetyczny i zmodyfikował trendy, które pojawiły się wraz z jego początkiem. I tu cieszy nas coraz większe zainteresowanie pielęgnacją wielofunkcyjną, czyli dającą naturalny, zdrowy i pełen blasku stan skóry dzięki domowej pielęgnacji, a nie zabiegom medycyny estetycznej czy makijażowi – mówi Krzysztof Guzik, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu „Uzdrowiska Iwonicz” SA, producenta kosmetyków Iwoniczanka.
-
Jaki był dla Was rok 2020?
Za produkcją naszych kosmetyków uzdrowiskowych stoi Spółka Uzdrowisko Iwonicz, firma działająca w pięknym, podkarpackim kurorcie o 440 letniej tradycji, z unikatowymi surowcami naturalnymi i ekologicznie czystym środowiskiem, które stały się inspiracją do stworzenia Iwoniczanki. Uzdrowisko, które – na skutek obostrzeń związanych z pandemią – przez ponad 5 miesięcy było w tym roku nieczynne dla kuracjuszy… To postawiło przed nami duże wyzwania, związane z dystrybucją, logistyką i skupieniem sprzedaży naszych kosmetyków głównie na platformach internetowych.
Rok 2020 zmienił cały rynek kosmetyczny i zmodyfikował trendy, które pojawiły się wraz z jego początkiem. I tu cieszy nas coraz większe zainteresowanie pielęgnacją wielofunkcyjną, czyli dającą naturalny, zdrowy i pełen blasku stan skóry dzięki domowej pielęgnacji, a nie zabiegom medycyny estetycznej czy makijażowi. Nasze kosmetyki doskonale wpisują się w ten trend, bo dzięki nim pielęgnacja nie oznacza tylko upiększania, ale także troskę o zdrowie.
Kosmetyki Iwoniczanka, zawsze związane z naszymi wodami termalnymi, które posiadamy w Iwonicz-Zdroju, dzięki swoim unikatowym właściwościom pozwalają stworzyć uzdrowisko we własnym domu. Kąpiel z dodatkiem Solankowego płynu czy peeling ciała z drobno mieloną solą iwonicką porównać można do kojących zabiegów w salonach SPA. To nasze bestsellery od lat, ale w tym roku również nasze nowości zwróciły uwagę klientek, poszukujących naturalnej pielęgnacji w tak trudnym dla wszystkich okresie. Pod koniec zeszłego roku wprowadziliśmy bowiem do oferty Naturalne mydła z wodą termalną z Iwonicza-Zdroju, która chroni naskórek przed podrażnieniem oraz nadmiernym wysuszeniem, co jest istotne szczególnie dziś, gdy ręce myjemy znacznie częściej niż kiedyś. Delikatna skóra dłoni narażona jest też na częsty kontakt z detergentami oraz płynami dezynfekującymi – tu chronić ją będzie Wzmacniający krem do rąk Iwoniczanki, który – w odpowiedzi na dzisiejsze oczekiwania – pojawił się w naszym sklepie w nowym, wygodniejszym opakowaniu, dzięki któremu można go mieć zawsze przy sobie.
-
Czego spodziewacie się po 2021/ czego spodziewać mogą się Wasi klienci w nowym roku?
Choć miniony rok był dużym wyzwaniem, w 2021 weszliśmy z nadzieją i pełni energii do działania. Wierzymy, że zainteresowanie kosmetykami opartymi na naturalnych surowcach, nie jest chwilowe i w tym roku zwiększy się świadomość ich unikatowych właściwości. Unikatowych, bowiem na przykładzie kosmetyków Iwoniczanka docenić można polskie, regionalne bogactwa naturalne, które dotychczas pomijane były przez rynek. Woda termalna z Iwonicza-Zdroju zawiera makro i mikroelementy o kompozycji unikatowej dla naszego rejonu. Od wieków stosowana jest w kuracjach zdrojowych – dziś z jej dobroczynnych właściwości można korzystać podczas codziennej, domowej pielęgnacji twarzy i ciała. Zalecana w terapiach sanatoryjnych sól jodobromowa iwonicka, wytwarzana przez nas tą samą metodą, co 150 lat temu, dziś stanowić może pielęgnacyjny dodatek do kąpieli.
Naszym stałym i nowym klientom w tym roku chcemy dać możliwość bliższego poznania naszej marki, wprowadzając funkcjonalne rozwiązania w sklepie internetowym i w innych kanałach dystrybucji internetowej. Dzięki naszej aktywności w mediach społecznościowych oraz informacjom, umieszczanym na prowadzonym przez nas blogu kosmetycznym, nasi klienci mogą liczyć na utrzymanie stałego kontaktu i bieżącej komunikacji związanej zarówno z ofertą naszego sklepu, jak i prezentacją tego, co w naszym uzdrowisku najcenniejsze. Bo choć oferta może się zmieniać, klienci mogą być pewni, że pozostanie zawsze oparta na siłach natury.
-
Czego życzycie swoim klientom na nowy rok?
Jako propagatorzy zdrowia i zdrowego trybu życia cieszymy się, że hasło „zdrowie jest najważniejsze” nie jest już tylko pustym sloganem. Tak, jest najważniejsze i życzenia zdrowia nabierają dziś wyjątkowej mocy. Naszym klientom oraz redakcji i czytelnikom portalu SerwisKosmetyczny.pl życzymy więc zdrowia i wierząc, że już wkrótce wszystko wróci do normy, życzymy, by świadomość tego, co najważniejsze pozostała w nas wszystkich na kolejne lata.
Rozmawiała Karolina Jakubiec, redaktor portalu SerwisKosmetyczny.pl