SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
  • L’Oréal Professionnel Paris prezentuje wirtualne fryzury i wkracza do Metaverse we współpracy z platformą Ready Player Me
  • Uśmiechnij się do zdrowia – Nieestetyczne przebarwienia na zębach. Skąd się biorą?
  • Zadbaj o skórę po zimowym wyjeździe – zastosuj te 4 wskazówki!
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    20 marca 2023

    Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

    20 marca 2023

    Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach

    15 marca 2023

    Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Aktualności»E-zdrowie – trendy wirtualnej komunikacji 2020

E-zdrowie – trendy wirtualnej komunikacji 2020

0
By ka rola on 21 stycznia 2021 Aktualności

Choć miniony rok 2020 był męczący, pełen wyzwań i problemów, to jednocześnie wiele branż popchnął w rozwoju o całe lata, zmuszając je do cyfryzacji i zastosowania nowoczesnych technologii. Według danych ClickMeeting w listopadzie 2020 z polskiej platformy webinarowej skorzystało już ponad 2 miliony uczestników. Największą rewolucję niewątpliwie przeszła edukacja. Ale również inne sektory, dotychczas funkcjonujące bardzo tradycyjnie, musiały diametralnie zmienić swój sposób działania, by dostosować się do nowej sytuacji.

Oprócz e-usług oferowanych przez administrację publiczną, gdzie za pomocą profilu zaufanego można na przykład zgłosić urodzenie dziecka, zameldować się, złożyć pit czy wyrobić nowy dowód osobisty na popularności zyskało też szereg usług online.

Wirtualna medycyna

Drugą obok edukacji branżą, której oblicze rok 2020 prawdopodobnie odmieni na zawsze, jest medycyna. Wiele osób odkryło, że w przypadku lekkich, niewymagających specjalistycznych badań chorób i schorzeń teleporada w zupełności wystarczy, a w dodatku pozwala oszczędzić czas i eliminuje konieczność czekania w kolejkach z innymi chorymi.

W marcu w porównaniu do stycznia 2020 r., a więc w okresie wprowadzenia pierwszego lockdownu, popularność wyszukiwania w Internecie haseł związanych z medycyną zdalną, takich jak „e-wizyta” czy „lekarz online”, gwałtownie wzrosła o 367 proc. W maju spadła już do poziomu 107 proc., w do 96 proc., w grudniu natomiast zaczęła z powrotem rosnąć – do poziomu 129 proc.

Wsparcie psychologiczne

Niepewność, strach, izolacja, nagłe i gwałtowne zmiany w trybie życia i pracy. Wszystko to sprawiło, że dla wielu Polaków rok 2020 był bardzo wyczerpujący psychicznie. Tak jak wszystkich innych usług, również porad i wsparcia internauci szukali online. W marcu popularność fraz takich jak “e-terapia” czy “e-porada” wzrosły o 616 proc. w stosunku do stycznia. W kolejnych miesiącach zainteresowanie tymi tematami spadło – w maju było to 88 proc. Ale jesienią ponownie wzrosło do poziomu 176 proc w październiku. W grudniu spadło ponownie, do poziomu 76 proc. w stosunku do stycznia 2020.

Rozwój osobisty

Również coaching przeniósł się do Internetu. Od marca hasła „coach” i „trener” wyszukiwane są trzy-cztery razy częściej niż na początku roku 2020. W tej branży zapewne również możemy w przyszłości spodziewać się łączenia spotkań i sesji stacjonarnych z możliwościami, jakie daje kontakt oparty o zdalne kanały komunikacji.

Z kolei według raportu ClickMeeting respondenci deklarują, że obecnie wykorzystują webinary w 39 proc. w celach edukacyjnych. 29 proc. na profesjonalne sesje szkoleniowe. 29 proc. prowadzi spotkania biznesowe i organizuje je z pracownikami oraz 24 proc. do współpracy nad projektami.

Przy korzystaniu z dostępnych rozwiązań warto pamiętać o bezpieczeństwie. Zwłaszcza że często podczas różnego rodzaju spotkań online udostępniane i przekazywane są również dane wrażliwe. Na szczęście użytkownicy coraz częściej zwracają na to uwagę – mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca z polskiej firmy ClickMeeting, platformy do webinarów i spotkań online –  W ClickMeeting zawsze mamy na uwadze ochronę danych użytkowników. Nasze serwery są zlokalizowane na terenie Unii Europejskiej. A uczestnicy spotkań mają możliwość uczestniczenia w nich bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania

Ćwiczenia online

Regularne ćwiczenia i dobra kondycja fizyczna mają ogromny wpływ na zdrowie i samopoczucie psychiczne. Jednak w czasie pierwszego lockdownu siłownie i kluby fitness, tak samo jak inne punkty usługowe, zostały zamknięte. Nie można też było korzystać z przyrządów do ćwiczeń na świeżym powietrzu, a przez pewien czas zakazane były nawet spacery. Również nakaz zasłaniania ust i nosa podczas jazdy na rowerze czy biegania nie zachęcał do aktywności sportowej na świeżym powietrzu.

Tutaj również z pomocą przyszedł Internet. W marcu zainteresowanie hasłami „trening online” i „ćwiczenia online” było o 345 proc. większe niż w styczniu. A w kwietniu o 333 proc. W czerwcu, po złagodzeniu obostrzeń i otwarciu siłowni, spadło do poziomu 194 proc. w stosunku do stycznia. Nie zwiększyło go ponowne wprowadzenie zakazów ani pogorszenie się pogody. W listopadzie było to już 82 proc. A w grudniu 37 proc. w porównaniu do początku roku 2020.

Joga i taniec z domu

Na fali zainteresowania ćwiczeniami oraz psychicznego zmęczenia sporo osób zwróciło się w stronę jogi. Szczególnie kobiet (84 proc. wszystkich internautów zainteresowanych tym tematem). W marcu liczba wyszukiwań frazy „joga online” wzrosła aż o 827 proc. w porównaniu do stycznia. Potem zainteresowanie zaczęło spadać. W kwietniu wyniosło 534 proc. A we wrześniu tylko 136 proc. w stosunku do stycznia. W październiku – być może w związku z nadejściem okresu jesiennej chandry –  podniosło się do poziomu 535 proc. w stosunku do początku roku 2020. W grudniu jednak wyniosło już tylko 131 proc. więcej.

Internautów w czasie pandemii interesowały również hasła „taniec online” i „nauka tańca online”. W marcu wyszukiwano je o 378 proc. częściej niż w styczniu, w kwietniu już o 513 proc. częściej. Potem, jak w pozostałych przypadkach, zainteresowanie tym tematem zaczęło spadać do 155 proc. w październiku, by pod koniec roku ponownie wzrosnąć (266 proc. w stosunku do stycznia w listopadzie i 310 proc. w grudniu).


*Analizę przeprowadzono za okres styczeń-grudzień 2020. Za pomocą narzędzia SentiOne służącego do monitorowania Internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą chatbotów. SentiOne wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł. Takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne.

źródło i fot: newseria.pl

e-zdrowie komunikacja pandemia
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!

12 stycznia 2022

Startuje Plebiscyt EKOTYKI 2021!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« lut    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

29 kwietnia 2021

Lawendowe pola – odprężenie dla skóry i zmysłów

3 grudnia 2020

Czyste Łapki – mydełka i żele antybakteryjne dla dzieci

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.