SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    • Nowości na rynku
    • Trendy kosmetyczne
    • Ważne dla branży
    • Czy wiedziałeś, że…
    • Aspekty prawne
    • Temat przy kawie
  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
Facebook Twitter Instagram
Trending
  • YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów
  • Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
  • Wyjątkowa akcja sieci drogerii Kontigo z okazji miesiąca kobiet!
  • Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris
  • L’Oréal Professionnel Paris prezentuje wirtualne fryzury i wkracza do Metaverse we współpracy z platformą Ready Player Me
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest RSS Instagram
SerwisKosmetyczny.pl
  • Aktualności
    1. Nowości na rynku
    2. Trendy kosmetyczne
    3. Ważne dla branży
    4. Czy wiedziałeś, że…
    5. Aspekty prawne
    6. Temat przy kawie
    Featured
    4 stycznia 20210

    Bakuchiol. Bohater 2020 roku?

    Recent
    22 marca 2023

    YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów

    22 marca 2023

    Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie

    20 marca 2023

    Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

  • Kosmetyki naturalne
  • Marki kosmetyczne
  • Opakowania
  • Strefa urody
    • Makijaż
    • Włosy
    • Paznokcie
    • Perfumy
  • Rozmowa z…
  • Mam fioła na zioła
  • Współpraca 2021
SerwisKosmetyczny.pl
You are at:Home»Aktualności»Menopauza oczami Polek. Pierwszy raport marki Jasnum.

Menopauza oczami Polek. Pierwszy raport marki Jasnum.

0
By ka rola on 25 kwietnia 2022 Aktualności

Marka Jasnum przy współpracy z ekspertkami – dr n. hum. Alicją Długołęcką oraz dr n. hum Julitą Czernecką przygotowała raport dotyczący menopauzy oraz jej wpływu na życie Polek. Twórcy raportu „Menopauza to nie pauza” sprawdzili, jakie emocje wśród kobiet wywołuje ten etap życia, jak wpływa na najważniejsze obszary codzienności, w tym relacje z partnerem, a także co Polki robią dla siebie w tym okresie. I mimo tego, że blisko 60% badanych temat menopauzy uważa za wstydliwy, to coraz więcej Polek zauważa potrzebę rozmów o tym okresie dojrzałości. 

Menopauza kojarzy się Polkom przede wszystkim z uderzeniami gorąca oraz brakiem miesiączki, ale ten szczególny okres dojrzałości, poza zmianami w obszarze fizyczności, wpływa także na samopoczucie psychiczne. Ponad 60% Polek będących w okresie menopauzy zauważyło zmiany w tym zakresie, a tyle samo (62%) zaobserwowało również zmiany w obszarze życia seksualnego.

Niepewność zamienia się w akceptację

Jak wynika z raportu przygotowanego przez markę Jasnum, negatywne emocje związane z tym etapem życia pojawiają się u kobiet, które menopauzę mają jeszcze przed sobą. Co wtedy czują? Przede wszystkim niepewność (40%), lęk (27%) oraz przygnębienie (27%). Uczucie akceptacji wynikające ze zbliżającego się, nowego etapu, pojawia się u co czwartej Polki. Kobiety, które przechodzą przez okres menopauzy, odczuwają już mniej niepewności i lęku. Najwięcej pozytywnych emocji pojawia się u pań, które ten etap życia mają już za sobą: niemal połowa (45%) z nich odczuwa akceptację, 37% spokój, 30% równowagę, 30% – ulgę.

Menopauza w różnych kulturach jest rodzajem przejścia do etapu dojrzałej kobiecości. W kulturze zachodniej menopauza na ogół kojarzy się w dwojaki sposób. Z jednej strony z negatywnymi przekonaniami, związanymi z dyskomfortem fizycznym, ale także i utratą atrakcyjności fizycznej, przybieraniem na wadze, zmianami nastroju. Niewiele jeszcze mówi się o pozytywnym wymiarze związanym z przechodzeniem menopauzy: poszerzaniem własnych możliwości, otwieraniu się na nowe drogi życiowe – zarówno w kontekście zawodowym, realizacji pasji, ale także funkcjonowania w relacjach międzyludzkich.

Kobiety będące przed menopauzą lub na jej początku obawiają się tego, jak będzie wyglądał jej przebieg oraz jakie będzie miała konsekwencje.  Brak rzetelnej wiedzy oraz edukacji w tym zakresie wzmacnia ten lęk i niepewność. To naturalne, że to co nieznane budzi obawy, ale dzięki zdobywaniu wiedzy i współdzieleniu doświadczeń pojawia się proces akceptacji. I tą drogą podąża dojrzała kobiecość – tłumaczy dr n. hum. Julita Czernecka.

Aby zmniejszyć poczucie niepewności, kobiety poszukują wsparcia i wiedzy na temat menopauzy. Co trzecia Polka (32%) zdobywa je od bliskich kobiet, które ten etap mają już za sobą (32%), a także z artykułów w Internecie oraz blogów (31%). 28% badanych korzysta z porad lekarskich. A co ze wsparciem?

Wsparcie, którego brakuje

Aż 43% Polek nie otrzymało żadnej formy wsparcia przygotowując się lub będąc już w okresie menopauzy. Co ciekawe, rzeczywiste otrzymywane wsparcie różni się od oczekiwań kobiet. Te, które wsparcie otrzymują, w pierwszej kolejności mogą liczyć na rozmowę z przyjaciółką (26%), rozmowę z lekarzem (21%) oraz rozmowę z partnerem (15%). Jednak najbardziej pożądanym i oczekiwanym wsparciem jest to ze strony partnera – w postaci rozmowy lub w innej formie – łącznie wskazuje na to ponad 75% kobiet. Równie pożądane jest wsparcie ze strony lekarza (41%).

Brak wsparcia lub obawa przed jego poszukiwaniem może wynikać między innymi z tego, że blisko 60% kobiet nadal wstydzi się rozmawiać o menopauzie. Co powoduje, że ten etap nadal funkcjonuje w obszarze społecznego tabu oraz jak można to zmienić, wyjaśnia dr n. hum. Alicja Długołęcka:

Pierwszym krokiem do otrzymania wsparcia jest otwartość na temat i rozmowę. Okazuje się jednak, że w tym zakresie jest potężna bariera – ponad połowa badanych kobiet wstydzi się rozmawiać o menopauzie! Niestety uwarunkowania kulturowe sprawiły, że okres dojrzałości u kobiet sprowadzony jest do sfery lekceważących żartów, pomijania w życiu społecznym, a to sprzyja postawie wycofania i milczenia. Na szczęście jest to obszar, na który najprościej wpływać.

Obecność pozytywnej narracji na temat menopauzy w dyskursie społecznym będzie ten obraz zmieniać. Zjawisko „silver tsunami”, ciało pozytywność, w którą wliczany jest proces starzenia się, czy kategoria kobiet w wieku średnim określana jako WHIP ( skrót od angielskiego woman who are hot, inteligent and in their prime), co oznacza kobietę, która jest seksowna, inteligentna i w pełni swoich możliwości, są tego pięknymi przykładami. Chociaż temat menopauzy jest uznawany za wstydliwy, to zdecydowana większość kobiet dostrzega wartość w rozmowie na ten temat. Podkreślają fakt, że menopauza jest wpisana w życie każdej kobiety i należałoby ją „oswajać” poprzez rozmowy i wymianę informacji wyprzedzające pojawienie się objawów.

Jednocześnie Polki biorące udział w badaniu dostrzegły duże znaczenie rozmów na ten temat, wskazują przede wszystkim na to, że menopauza dotyczy każdej kobiety, a rozmowy sprzyjają pogłębianiu wiedzy na ten temat i uzyskaniu wsparcia.

 

newseria.pl

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów

Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie

Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł

Leave A Reply Cancel Reply

Strefa kariery
4 lutego 20210

Dołącz do zespołu CLOCHEE!

…

3 lutego 20210

Orientana Natural Cosmetics poszukuje kosmetologa

…


  • Wydarzenia pod PATRONATEM
15 marca 2023

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

2 marca 2023

Czy jesteś gotowa na wiosnę? Sprawdź na Ekotykach!

1 grudnia 2022

Naturalnie piękne prezenty na targach Ekotyki online!

12 stycznia 2022

Startuje Plebiscyt EKOTYKI 2021!


Z pamiętnika kosmetologa
Z pamiętnika kosmetologa
17 marca 20210

A Ty stosujesz minimalizm kosmetyczny?

…

Z pamiętnika kosmetologa
10 marca 20210

Porozmawiajmy o skórze w okolicy oka

…


Kosmetyki naturalne
15 marca 20230

Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy

Kasia Lorenc: Mam fioła na zioła

8 czerwca 20210

Nieznośna parzawica na bezludnej wyspie i eko-bikini. Wiosenne oczyszczenie z toksyn

…

7 maja 20211

Kasia Lorenc: Filip z konopi- czyli olej na każdą kieszeń

…


  • Ciekawostki
  • Prawo
  • Przy kawie
28 września 2022

4 rzeczy, które warto wiedzieć o kosmetykach wegańskich

30 czerwca 2022

Konopna rewolucja na świecie staje się faktem. W którym miejscu znajduje się Polska?

23 listopada 2021

Przyprawy dla urody

9 lutego 2021

Ile naprawdę wiemy o drogeryjnych bestsellerach, czyli o rzeczywistym działaniu kosmetyków antybakteryjnych

6 stycznia 2021

Żele wodno-alkoholowe zostają. Jest zmiana w podejściu GIS do terminów przejściowych

3 grudnia 2020

kod GTU-01 jednak nie dla kosmetyków

20 marca 2021

Pierwszy w Polsce raport dotyczący sytuacji zawodowej kobiet w branży zrealizowany na podstawie inicjatywy Global Women in PR

17 marca 2021

Homo Quaranticus chodzi w dresie, szuka maseczki dla psa i hoduje truskawki – czyli czym żyli polscy internauci w 2020 roku

16 marca 2021

Jakie składniki diety mogą wzmocnić Twoją odporność?


Newsletter

Banner

Ostatnie wpisy
  • YASUMI Trycho&medical – kuracja skóry głowy i włosów
  • Gdzie tak pędzisz? #GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której w końcu znajdziesz czas dla siebie
  • Mycie OMO nie musi być drogie. Stwórz zestaw do 70 zł
  • Sposoby na relaks stóp po całym dniu w szpilkach
  • Budzimy Warszawę na wiosnę! Pierwsze takie wydarzenie w stolicy
marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« lut    
Najnowsze komentarze
  • Sławek - Osobom cierpiącym na bezsenność pomaga terapia poznawczo-behawioralna
  • julia - FRESH KISS czy jak zadbać o kondycję ust i jej okolic, nie tylko zimą!
  • Sabina - Technologia do oczyszczania LumiSpa
  • anja - Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów
  • Milenka - Ciesz się piękną i promienną skórą z nową serią do oczyszczania twarzy od Delii
Kategorie
Popularne
23 września 2020

Kosmetyki dla dojrzałych kobiet

20 listopada 2020

14 kosmetyków na wieczorny relaks

25 listopada 2020

Rynek kosmetyków na świecie. Jakie są obecnie najważniejsze trendy?

27 listopada 2020

Prezenty dla niej, dla niego, dla dziecka

O nas

Nazywam się Karolina Jakubiec
i jestem twórczynią portalu SerwisKosmetyczny.pl, na którym znajdziesz wiadomości od A do Z dotyczące branży.

 

Więcej o mnie i Serwisie Kosmetycznym

Więcej o redaktorach

Kontakt

  • e-mail: biuro@serwiskosmetyczny.pl
  • tel. 883 737 801

 

    Copyright © 2020 www.SerwisKosmetyczny.pl. Instalacja i modyfikacja Jaskowski.Net 
    • Regulamin
    • Polityka prywatności

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.