Jak podaje PZPK:
W czerwcu br., dzięki naszym staraniom, dokument techniczny dotyczący deklaracji marketingowych, zawierający wskazówki do praktycznego stosowania kryteriów opisanych w rozporządzeniu 655/2013, został włączony do Kodeksu Etyki Reklamy. Teraz nasz zespół pod kierownictwem Justyny Żerańśkiej szkoli arbitrów oceniających branżowe przekazy reklamowe. Tłumaczymy, jak korzystać z nowego narzędzia, pracujemy na konkretnych przykładach. W spotkaniach do tej pory udział wzięło 18 osób.
Największym zainteresowaniem cieszyły się zagadnienia związane m.in. z deklaracjami typu „paraben free”, czy rozróżnienie kosmetyków od innych produktów czyli tematyka bordeline products. Dzięki szkoleniom i warsztatom dokument techniczny będzie pomocny nie tylko przy ocenie zgłoszonych reklam, ale także podczas regularnych przeglądów rynku. Warsztat praktyczny dla arbitrów prowadzą także: Ewa Starzyk, Magdalena Turowska i Marta Wiąckowska.