Polski rynek kosmetyków zajmuje 5 miejsce w Europie. #PolishBeauty to promocja polskich marek na międzynarodowych targach kosmetycznych WeCosmoprof. – To program, który pomóc ma polskim firmom zaistnieć na rynkach zagranicznych czy też rozwinąć się na nich. Tak, abyśmy w przyszłości byli rynkiem nr 4, 3 czy w końcu nr 1 – mówiła Opiekun Misji Żaneta Berus – Promotions Director BERM – podczas spotkania informacyjnego, które odbyło się 28 września 2020 r.
W spotkaniu udział wzięli
- Aleksandra Tomczyk – Naczelnik Wydziału Rozwoju Eksportu i Promocji Gospodarki z Ministerstwa Rozwoju (Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej),
- Janusz Jabłoński – Prezes firmy BERM będącej operatorem Branżowego Programu Promocji,
- Blanka Chmurzyńska–Brown – Dyrektor Generalny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego,
- włoski ekspert branżowy Massimo Piacentini – Senior Export Managerem, reprezentujący regiony Lacjum i Lombardii,
- Samantha Raimondi – Cosmoprof Bologna Sales Manager oraz Valentina Anastasio, Web Marketing Specialist
Cyfrowy katalog dla polskich producentów
Ideą programu #PolishBeauty jest promocja polskiego sektora kosmetyków jako nowoczesnego i innowacyjnego. Towarzyszy jej chęć pokazania najlepszych polskich firm.
– Razem z Ministerstwem Rozwoju i ekspertami podjęliśmy rękawicę, czyli przystąpiliśmy do wirtualnej wersji WeCosmoprof. Szereg działań dotyczących promocji wykonaliśmy już na specjalnie dedykowanym portalu #polishbeauty. To dedykowana strona zamieszczona na głównej platformie WeCosmoprof. To cyfrowy katalog polskich przedsiębiorców – wyjaśniła Żaneta Berus.
Jeśli jesteś producentem kosmetyków, zaistniej na targach WeCosmoprof bez wychodzenia z domu. Więcej informacji, jak i adres, pod który przesłać możesz swoje zgłoszenie do uczestnictwa w wirtualnym katalogu polskich przedsiębiorców znajdziesz na polishbeauty.pl.
Pokazy, webinary i debaty
0d 5 do 9 października na platformie będą również streamowane na żywo pokazy, webinary i debaty. Program wciąż jest wypełniany.
– Już dziś mogę zdradzić, że są to m.in. wystąpienia Blanki Chmurzyńskiej-Brown – Dyrektor Generalnej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, czy Anny Oborskiej – Dyrektor Generalnej Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. W debacie poświęconej polskiemu sektorowi kosmetycznemu „To, co przyniesie przyszłość” udział wezmą międzynarodowi goście. A 9 października obecność potwierdziła pani wicepremier Jadwiga Emilewicz – zapowiedziała Żaneta Berus.
Wsparcie płynące z ministerstwa
Ministerstwo Rozwoju wspiera polskie firmy na różnych frontach w różnych branżach poprzez branżowy program promocji gospodarki.
– Od 2015 roku zdefiniowaliśmy branże istotne dla polskiej gospodarki. Program stara się promować m.in. branżę kosmetyczną. Targi w Bolonii zawsze były dla nas ważne. Wspieraliśmy polską branżę kosmetyczną przez stoisko narodowe. Covid zmienił patrzenie na działania promocyjne. Stąd zdecydowaliśmy się na zmianę formuły realizacji stoiska narodowego, by w tych trudnych czasach wspierać Państwa – mówiła Aleksandra Tomczyk, Naczelnik Wydziału Rozwoju Eksportu i Promocji Gospodarki z Ministerstwa Rozwoju.
– Te wirtualne targi są dla nas ćwiczeniem, czy będzie to dobry sposób na przedstawienie oferty dla polskich firm. I czy będziemy mieć efekt w postaci podpisania nowych kontraktów. Mamy nadzieję, że ta formuła się sprawdzi. Żeby było to możliwe, Państwo muszą się w tę formułę zaangażować – apelowała do przedstawicieli branży kosmetycznej.